Tallinna Sadam küsib parvlaevade ehituseks 50 miljonit laenu

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadama tellitud parvlaevade ehituse algus Remontowa laevatehases Gdanskis.
Tallinna Sadama tellitud parvlaevade ehituse algus Remontowa laevatehases Gdanskis. Foto: Aivar Õepa

Tallinna Sadam plaanib parvlaevade ehitust rahastada esialgu kuni 50 miljoni eurose laenuga; läbirääkimised on parasjagu käimas Euroopa Investeerimispanga (EIB) ja Põhjamaade Investeerimispangaga (NIB).

«Praegu on protsess alles pooleli ehk parvlaevade soetamiseks seni veel laenukapitali kaasatud ei ole ega ka laenulepinguid allkirjastatud. Esimese laenulepinguni soovime jõuda kevade lõpuks,» ütles Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid.

«Laenu plaanime välja võtta mitmes osas ja vastavalt rahalistele vajadustele. Jjuhime kontserni rahavoogu tervikuna, mistõttu vajadused sõltuvad kõigi pooleliolevate projektide ja muude väljaminekute, sh dividendid, varasemate laenude tagasimaksed jms, koosmõjust,» lisas Raid.

Raidi sõnul kavatseb Tallinna Sadam tõenäoliselt laenata mõlemalt, nii EIBlt kui ka NIBilt. Praegu hindavad mõlemad pangad projekte. «Pakutava laenu summa – eeldatavalt räägime suurusjärgust umbes 50 miljonit eurot – ja hind selgub pärast seda protsessi,» ütles ta.

Parvlaevade rahastamine toimub Raidi sõnul nii Poola Remontowa laevatehase kui ka Türgi Sefine laevatehasega sarnase skeemi alusel. Ühe viiendiku maksis Tallinna Sadam lepingu allakirjutamisel, teise viiendiku maksab siis, kui algab metalli lõikamine (Poolas algas see eelmisel nädalal, Türgis algab märtsis). Kolmas viiendik makstakse kiilu panekul, neljas vettelaskmisel ja viimane laevade kättesaamisel.

«Kõik maksed tehakse laevaehitustehase poolt väljastatavate pangagarantiide vastu. Igal parvlaeval on oma ehitusleping ja oma ehitusgraafik, mistõttu maksed tehakse iga laeva kohta eraldi vastavalt iga laeva ehitusgraafikule ja pangagarantiide esitamisele,» ütles Raid.

Esimese osamakse tegi Tallinna Sadam omavahenditest, Raidi sõnul suudetakse ka teine eeldatavalt omavahenditest teha. Laenu on vaja aga võtta selleks, et näiteks dividendide maksmise ajaks oleks ettevõtte kapital taastatud.

Uute parvlaevade täpne hind pole avalikustatud. Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand on Postimehele öelnud, et ühe laeva hind jääb alla 30 miljoni euro.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles