Tihenenud konkurents kahandas Viking Line'i käivet

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viking Line'i reisiparvlaev Gabriella.
Viking Line'i reisiparvlaev Gabriella. Foto: Mats Andersson / Scanpix

Viking Line'i käive vähenes mullu neli protsenti 527 miljonile eurole varasema aastaga võrreldes. Käivet kahandas tihenenud konkurents Läänemerel, mis avaldab survet hindadele.

Viking Line'i laevadega reisinud inimeste arv ulatus mullu 6,6 miljonini, kasvades tunamullusega võrreldes 1,2 protsendi võrra.

Ettevõtte Helsingi börsile saadetud teate kohaselt vähenes ta turuosa ühe protsendipunkti jagu Turu-Stockholmi liinil, kuid kasvas 0,6 protsendipunkti Helsingi-Stockholmi liinil. Mõlemal liinil on Viking Line'l teate kohaselt siiski ligi pool turust, vastavalt 56,3 ja 46,7 protsenti. Tallinna-Helsingi liinil kasvas Viking Line'i turuosa 1,2 protsendipunkti 24,8 protsendini.

Hoolimata reisijate arvu kasvust Viking Line'i reisijatelt teenitud käive kahanes, 4,9 protsenti 483 miljoni euroni. Selle põhjustena loetleb ettevõte tihenenud konkurentsi, mis avaldab survet hindadele ning Soome halvenenud majanduslikku olukorda, mis kahandab reisijalt laevadel teenitavat tulu.

Vähenesid aga ka Viking Line'i kulud, seda peamiselt tänu tööjõukulude vähenemisele, mis suurelt osalt johtus Viking XPRSi toomisest Eesti registrisse ja Rosella viimisest Rootsi lipu alt Soome lipu alla, kuid ka kütuse hinna alanemise tõttu.

Mullu paranes laevafirma kasumlikkus. Ettevõtte maksude-eelne kasum kasvas tunamulluselt 27,7 miljonilt eurolt 32,3 miljoni euroni. Kasumi kasvu peapõhjus on ühekordne tulu, mille Viking Line sai kindlustusettevõtte Alandia Försäkring AB aktsiate müügist.

Tänavuselt aastalt ootab Viking Line tiheda konkurentsi ja hinnasurve jätkumist, samuti ei eeldata Soome majandusliku olukorra paranemist, kuid kergendust võivad tuua langevad kütuse hinnad. Pressiteate kohaselt tulevad Gabriella ja Mariella taas suvel kordamööda Tallinna-Helsingi liinile, Viking XPRSile lisaks.

Ettevõtte juhatus tegi ettepaneku maksta 7,5 miljonit eurot dividendideks, 0,7 eurot aktsia kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles