Lenovo uutesse arvutitesse on eelinstalleeritud ohtlik reklaamvara

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lenovo logo
Lenovo logo Foto: SCANPIX

Maailma suurima PC-tootja Lenovo esindaja tunnistas, et ettevõtte müüdud arvutitesse on eelinstalleeritud reklaamvara Superfish, mille abil on võimalik kasutajate veebibrauseritest ilma neilt luba küsimata isiklikku teavet koguda, kirjutab Techradar.

Lisaks sellele, et Superfish vahendab Lenovo arvutite kasutajate veebibrauserites reklaame, suudab ta veebilehitsejatest kasutaja internetikäitumise kohta infot koguda. Peale selle on Hacker Newsi andmetel kolmandatel osapooltel võimalik genereerida Superfishi sertifikaadi tarbeks võtmeid ning selle abil saada pahaaimamatult arvutikasutajalt privaatseid andmeid, kuvades talle veebikeskkondi, mida veebibrauser peab vaikimisi turvaliseks.

Lenovo on varasemalt öelnud, et tegeleb antud probleemiga, kuid pikemat pressiavaldust ja lahendust ei ole veel pakutud.

Väidetavalt ei lahenda probleemi ka Superfishi maha installeerimine - sertifikaat ja seega ka oht jääb Lenovo arvutisse alles.

Hiina päritolu maailma suurima arvutitootja pakutavate seadmete turvalisuses on ka varem kaheldud - näiteks üleeelmisel aastal keelati Lenovo arvutite kasutamine Briti luuerametites.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles