Uus trend: jaapanlased vahetavad nutitelefonid klapiga mobiiltelefonide vastu välja

Nutitelefonide müük kahanes Jaapanis teist aastat järjest

FOTO: SCANPIX

Kui nutitelefonide müük vähenes Jaapanis mullu juba teist aastat järjest, siis traditsiooniliste klapiga mobiiltelefonide müüginumbrid pöördusid peale seitset langusaastat hoopis kasvuteele, kirjutab Reuters.

Kuna klapiga telefonide populaarsus on omane peaasjalikult vaid Jaapani turule, kutsutakse neid unikaalse faunaga saare järgi ka "Galapagose" telefonideks.

Eelmisel aastal müüdi neid turu-uuringufirma MM Research Institute andmetel Jaapanis 10,58 miljonit ehk 5,7 protsenti rohkem kui tunamullu. Samal ajal vähenes nutitelefonide müük saareriigis 5,3 protsenti 27,7 miljonile seadmele. Tegu oli seejuures teise järjestikuse langusaastaga.

Seejuures on Jaapani enda nimekad tehnoloogiaettevõtted Panasonic ja NEC juba mõnda aega tagasi loobunud nutitelefonide turul võistlemisest, samas kui klapiga telefonide tootmine jätkub. Kohalikest tehnoloogiaettevõtetest pakuvad neile konkurentsi ka näiteks Sharp ja Fujitsu.

Osaliselt saab klapiga telefonide populaarsust seletada nutitelefonide ja andmeside suhtelise kallidusega võrreldes teiste arenenud riikidega, selgitas riigi telekommunikatsiooniministeerium Reutersile. Aastaid deflatsiooniga harjunud tarbijad jäävad kindlaks traditsioonilistele klapiga telefonidele, millega saab helistada, sõnumeid saata ja põhilisi internetiteenuseid kasutada.

Samas pole Jaapani mobiiliturul ka enam kasvuruumi. 98,5 protsenti rahvastikust omab mobiiltelefone ning lepinguliste klientide arv küündib 125 miljonini. Seetõttu on telefonide müügi arv ja kasv seotud peamiselt nende väljavahetamise vajadusega ning tähtajaliste lepingute lõppemisega.

Tagasi üles