Air Baltic ei saa kaubamärki tagasi enne uute lennukite ostu

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üks Air Balticu praegustest Fokkeritest.
Üks Air Balticu praegustest Fokkeritest. Foto: Toomas Huik

Läti lennufirma Air Baltic saab oma kaubamärgid firma presidendi ettevõttelt tagasi alles pärast uute lennukite ostulepingu sõlmimist, tõdes lõunanaabrite sideminister Kaspars Gerhards.

Tema sõnutsi vajab lennufirma lennukipargi tugevdamiseks investeeringuid ning seetõttu lükkub ka kaubamärkide tagastamine edasi, vahendab Läti majanduslehe Dienas Bizness venekeelne võrguväljaanne.

Kõik  vastavasisulised läbirääkimised lükkuvad kuni lennukiostu lõpuleviimiseni edasi.

«Air Baltic valmistub lennukipargi uuendamiseks olulisteks investeeringuteks,» selgitas Gerhards, kelle kinnitusel võib tehing juba lähiajal teoks saada. «See tähendab, et lennufirma finantsseis muutub paremaks ning seejärel võib ka kaubamärkide tagastamise diskussioonide juurde tagasi pöörduda,» lausus Gerhards.

Augusti alguses selgus, et  kuigi lennufirma Air Balticu suurim osanik Läti riik paigutas veel märtsis ettevõttesse 15,6 miljonit latti lisaraha, müüdi lennufirma kaubamärk juba eelmise aasta lõpus 13 miljoni euro eest lennufirma presidendi Bertold Flicki firmale.

Lisaks Air Balticu kaubamärgile sai Flicki firma endale veel viie seotud firma kaubamärgid: airBaltic.com, airBaltic Travel.com, airBalticHotels, BalticMiles ja Baltic Taxi, seda vaatamata sellele, et firma kontrollpakk kuulub endiselt Läti riigile. Kuigi tehing vormistati mullu detsembris, on Flickil aeg kaubamäride eest tasuda selle aasta lõpuni. Ekspertide sõnutsi muutis kaubamärkide müük riigi osaluse suhteliselt väärtusetuks ning raskendaks selle müüki. Järgmisel päeval pärast skandaali lahvatamist jõudsid Läti sideminister Kaspars Gerhards ja lennufirma Air Baltic president Berthold Flick jõudsid kokkuleppele, et viimane tagastab Air Balticuga seotud kaubamärgid lennufirmale.

Läti riigile kuulub lennufirmast 52,6 protsenti, Bertolt Flicki firma Baltijas aviacijas sistemas 47,2 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles