Pangajuht sooviks suuremat ligipääsu klientide andmetele

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Luup.
Luup. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

SEB Panga juht Riho Unt leiab, et Eesti pangad võiksid saada ligipääsu lisaks klientide negatiivsele krediidiinfole ka positiivsele teabele.

Unt seob SEB kliendilehele antud intervjuus taolise teabe avalikustamise parema teenuse pakkumisega.

«Kuigi pangavahetus on Eestis üpris lihtne, jäävad paljud otsused tegemata, kuna klient arvab, et uuele pangale oma laenukõlblikkuse tõestamine on aeganõudev. Siin oleks turu toimimise seisukohast abiks, kui lisaks negatiivsele krediidiinfole oleks pankadele kättesaadav ka positiivne krediidiinfo.»

Pangajuht toob esile Leedut, kus taoline asi on võimaldatud ning näha saab milliseid laene inimesel erinevates krediidiasutustes on.

«Leedu on selles osas hea näide – kuna pankadele on kättesaadav inimese positiivne ja negatiivne krediidiinfo ning osaliselt maksuameti andmed, siis ei pea klient ise enam midagi tõestama.»

«See Aitab vältida ülelaenamist ning kiirendada laenuotsuseid,» selgitas panga pressiesindaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles