Oettinger on otsustanud Ameerikast ette jõuda

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Günther Oettinger.
Günther Oettinger. Foto: FRANCOIS LENOIR / REUTERS

Euroopa Liit kaalub tõsiselt Google’i ja teiste USA internetifirmade maksustamist osana uuest plaanist luua kogu regiooni ühendav digiturg.

Nagu ütles oma eilses intervjuus Wall Street Journalile Euroopa digivolinik Günther Oettinger, on Euroopa praegu infotehnoloogia vallas «luuser», kuid olukorra annab investeeringutega ümber keerata – luues ühtlasi võrdsed tingimused kõikide digiettevõtete tarvis.

«Maksustamine on võimalus, aga mitte otsustatud lahendus,» ütles Oettinger digituru plaanidest pajatades. Euroopa Komisjon peaks tegema oma otsuse teatavaks hiljemalt maiks.

Küsimuse peale, kas Google’it võib tabada maks autoriõigustega kaitstud materjali näitamise eest, vastas Oettinger jaatavalt.

Ühtne digiturg on üks Euroopa Komisjoni kesksetest katsetest virgutada Euroopa majandust. «Kakskümmend kaheksa killustatud turgu ei ole hea investeeringutele, ei ole hea idufirmadele, ei ole hea uute töökohtade loomisele ega ole ka hea kasutajale,» loetles Oettinger.

Volinik kritiseeris USA firmasid, mis sisenevad Euroopasse «investeerides liikmesriikidesse, kus andmekaitse tase on nõrk, ning [imedes] kogu EList välja kõik andmed, mis vähegi võimalik».

Võtmetähtsusega on voliniku jaoks kehtestada 21. sajandile sobivad autoriõiguse reeglid, sest praegused seadused – mis on riigiti erinevad – sepistati grammofonide ja muusikalide ajastul.

Oettinger hoiatas, et ilma paremate seadusteta intellektuaalomandi kaitseks «ei tulegi uut põlvkonda loovaid tootjaid. Siis tuleb neil töötada Skakespeare’i ja Goethega.»

Suur väljakutse seisab Euroopal ees ka autotööstuse vallas, kuna tootjad üritavad meelitada ostjaid nutikate ehk nn ühendatud autodega. «See on tõesti paras väljakutse,» tunnistas Oettinger. Et Ränioru ees edumaad säilitada, peaksid Euroopa autotootjad küll «integreerima Google’i, Apple’i ja Facebooki teenuseid, kuid mitte laskma neil endast mööda sõita.»

Saksamaalt pärit Oettingeri sõnutsi on ta iganädalaselt ühenduses autotootjate juhatuste liikmetega, kes ütlevad, et «Google, Apple ja Facebook on teretulnud – kuid mitte neid üle võtma.»

Oettinger rõhutas, et USA ettevõtete praegune domineerimine digisektoris «ei ole igavene».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles