Lehtede reklaamikäive vähenes aastaga 17 protsenti

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ajalehed.
Eesti ajalehed. Foto: Liis Treimann

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul suurenesid siinse viie suurema lehe reklaamimahud aastaga viis protsenti, kuid käive vähenes.

Viie suurema ajalehe (Postimees, Eesti Päevaleht, Õhtuleht, Eesti Ekspress, Äripäev – toim) reklaamimahud suurenesid selle aasta seitsme kuuga mullusega võrreldes viis protsenti.

«Kuna tehakse suuri allahindlusi, siis on käive miinuses,» tõdes meediaanalüütik Toomas Leito.

Tema sõnul vähenes käive 17,5 protsenti. 

Turuliider reklaamimahtude osas on mehe kinnitusel Postimees, mille käive seitsme kuuga oli 45 miljoni krooni ringis.

«Ülejäänud neljal lehel oli üpris ühtlaselt 18-19 miljoni krooni piiril.» 

Ka netireklaamis on Postimees teistest peajagu üle. Maht suurenes küll Äripäevas ja Eesti Päevalehes, kuid käive vähenes kõigis viies lehes.

Kuna Eesti majandus näitas teises kvartalis selgelt kasvuning teatavasti elavneb reklaamiturg väikese viitega, arvas Leito, et kolmandas kvartalis ei ületa printmeedia reklaam mullust taset. «Reklaamituru veduriks on kujunenud telereklaam, mis võib juba sügisel eelmise aasta taset ületada,» lisas ta.

Tervikuna võib Leito hinnangul loota neljandas kvartalis teatud tõusu. «Kui ajalehtede reklaamimaht ületab mullust taset kümme protsenti ja käive kaks kuni viis protsenti, on hästi läinud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles