Sorgus reklaamiturg hakkab vaikselt taastuma

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Eesti meediaturu 2010. aasta esimese poole käive ulatus 512 miljoni kroonini.

TNS Emor reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive selle aasta teises kvartalis ligi 294 miljonit krooni, mis eelmise aasta sama aja 318 miljoni krooniga võrreldes andis tulemuseks kaheksaprotsendilise languse.

Samas võib aga uuringu tulemuste põhjal öelda, et tervikuna on reklaamituru langus juba sisuliselt peatunud, sest eelmise aasta võrreldavates käivetes sisaldub ka Euroopa Parlamendi ning kohaliku omavalitsuse volikogu valimiste reklaam, mille mahud on tänavu praktiliselt täielikult kompenseeritud n-ö tavapärase kommertsreklaamiga.

Peatuva langusega turul jätkub siiski printmeedia käivete kukkumine.

Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga on kõige suurema kukkumise läbi teinud ajakirjad (-23 protsenti) ja ajalehed (-17 protsenti). Ajalehtede osakaal 2010. aasta teises kvartalis ulatus 29 protsendini ja ajakirjade osakaal seitsme protsendini.

Mõnevõrra väiksem langus on olnud välimeedias (-11 protsenti) ja raadios (-7 protsenti). Teleturg on jõudnud praktiliselt eelmise aasta sama ajaga samale tasemele (-1 protsenti) ning viimased kaks aastat langenud meediareklaamiturul on esimesena kasvutrendi alustamas internetireklaam (13 protsenti).

Meediaturul jätkub ka meediatüüpide osakaalude ümberjaotus – trükimeedia osakaal on võrreldes kahe aasta taguse ajaga langenud 47 protsentilt 36 protsendile, telereklaami osakaal on aga tõusnud toonaselt 27 protsenndilt 32 protsendile, minnes meediatüübi osakaalude võrdluses esimest korda suveräänsele liidripositsioonile.

2010. aasta esimese poolaasta suurimad reklaamijad olid sarnaselt 2009.  esimese poolaastaga EMT ja Tele2 Eesti.

Kui aasta tagasi oli tavapärane esireklaamija Procter&Gamble koguni viies, siis sel aastal on positsioon taastumas.

Esiviisiku lõpetasid jaekaubanduskett Rimi Baltic ja SMS-laenude pakkuja Placet Group.

Enimreklaamitud tootevaldkondade eesotsas on jätkuvalt kindlalt mobiilside ja jaekaubandus.

Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on tootevaldkondade esikümnesse tõusnud ehitusmaterjalid, mille taga on nii kevadine Bauhausi turuletuleku kampaania kui teiste ehituspoodide aktiivne reklaamitegevus; ootuspäraselt ei leia esikümnest enam aga ühiskondlikke organisatsioone, sh erakondi.

Tootevaldkondade esikümnesse mahtusid veel ravimid, kontserdid, festivalid, internet ja mööbel.

Tänavu teises kvartalis kahanes enim võrreldes möödnud aasta sama ajaga alakirjade (-23,2 protsenti) reklaamimaht ulatudes 19,4 miljoni kroonini.

Ajakirjade reklaamimaht ulatus 84 miljoni kroonini. Seal oli langus võrreldes möödunud aastaga 16,9 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles