E-post, massturundus ja trükilehed kaovad ajalukku

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple`i tahvelarvuti iPad
Apple`i tahvelarvuti iPad Foto: SCANPIX

Aastaks 2030 on senine elu meediaväljaannetele ja turundajatele võõraks jäänud, sest kõigi eelduste kohaselt peaks paari dekaadi jooksul kaduma nii elektronpost kui ka trükitud lehed.

Helsingis toimunud seminaril rääkis Idean Enterprises juhatuse esimees Risto Lähdesmäki, et elektronpost asendub paremate alternatiividega aastaks 2015, kirjutas Markkinointi ja Mainonta.

Lisaks sellele kaovad mehe sõnul klassifitseeritud teated lehtedest.

Aasta 2020 peaks märkima massturunduse lõppu ning kümme aastat hiljem muutuvad osaks ajaloost ka trükiväljaanded.

Turundus kolib Lähdesmäki sõnul täielikult üle iPadi ja mobiilidesse. Seda just seetõttu, et sündinud on täiesti uus reklaamikanal puutetundliku ekraani näol. Selle abil saab Lähdesmäki kinnitusel luua suurepäraseid aplikatsioone, reklaame, pakkuda teenuseid ja kasutada seda turunduskanalina.

Uue kanali kasutuse näitena tõi Lähdesmäki välja Ideani poolt Ilta-Sanomat lehele tehtud iPadi versiooni.

Rakenduse plussiks oli Lähdesmäen sõnul see, et kui näiteks lehes on retseptid siis iPadi või sarnase vahendiga saab kohe lihtsalt koostada ka ostunimekirja ja vajalike tooteid pakkuvate kaupluste nimekirja.

Aastal 2014 on mehe sõnul puutetundlik ekraan juba vähemalt iga teise inimese taskus ning lisaks sellele on neil tänu nutitelefonile ligipääs ka 3G-ühendusele ja GPSile.

Siiski usub mees, et mobiiliturunduses enam kasvab kliendisuhete turundus. Ehk siis turundus, mis on justkui isiklik mobiiliga teadete saatmine klientidele.

Uued teenused ja nende toimimise täpne mõõdetavus aga tähendab seda, et reklaamitegijad saavad rohkem võimu, kuid samas kasvab ka vastutus tehtava ees.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles