Viis mõttelaadi, mis hävitavad edu

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui sul ei ole esitluste tegemine seni hästi välja tulnud, siis ei tähenda see, sa tulevikus ei võiks paremini esineda.
Kui sul ei ole esitluste tegemine seni hästi välja tulnud, siis ei tähenda see, sa tulevikus ei võiks paremini esineda. Foto: SCANPIX

All on ära toodud viis mõttelaadi, mis tuleks endast välja juurida, kuna need on edu saavutamisel risti-põiki jalus, vahendab enterpreneur.com

1. Ma ei ole asjatundja

Kas sa kordad endale pidevalt, et sa ei ole piisavalt pädev? Kui uue asjaga algust teha, ei ole mitte keegi pädev, teadmised ja oskused tulevad aja jooksul.

Kui plaanid midagi uut ette võtta, ära küsi endalt, kas sul on piisavalt teadmisi selles valdkonnas tegutsemiseks. Selle asemel küsi, kas see teema huvitaks sind. Kui teema on sinu jaoks põnev, siis on sul lihtne selle kohta nii palju õppida kui võimalik.

2. Seda on juba varem tehtud

Maailmas on kahtlemata uusi ideid, aga väga paljude heade ideedega on keegi juba varem lagedale tulnud. Kui sa oled kindel, et paljudel inimestel on sinu välja mõeldud toodet või pakutavat teenust vaja, siis konkurentide olemasolu ainult kinnitab seda.

Hea on olla esimene, veel parem on olla aga viimane. Nii on võimalik teiste vigadest õppida, sest kvaliteet on palju olulisem kui originaalne idee. Tõeline väljakutse seisneb selles, et teha midagi paremini kui seni.

3. Ma ei tea õigeid inimesi

Õigete inimeste tundmine tuleb kasuks. Kui sa õigeid inimesi ei tunne, võid nendega alati tuttavaks saada või vähemalt ühendust võtta. Parem on endalt küsida, keda ma peaksin teadma ja kuidas nendega kohtuda.

4. Raha teenimiseks on raha vaja

Rahapuudus võib tunduda kui hea vabandus, miks su ettevõtmine ei edene, aga mõnes valdkonnas võivad piiratud vahendid hoopis kasuks tulla. See aitab hoida sihid selgena ja sunnib osavamalt planeerima.

5. Ma olen alati selline olnud

Kui sa rajad oma äri, siis muutuvad piirid sinu ja ettevõtte vahel hägusamaks ning sinu isikuomadused mõjutavad ka äri edu.

Endast mõeldes mõtled tihti sellele, milline sa oled hetkel, ettevõttest mõeldes aga sellele, milline see võiks tulevikus olla. Oluline on uskuda ka iseendasse sama palju kui oma ettevõttesse. Kui tabad ennast näiteks mõttelt, et «mul ei tule suure seltskonna ees esitluste tegemine kunagi välja,» siis kinnistad sa oma negatiivseid mõtteid, hoopis kasulikum on aga endasse uskuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles