Eesti toiduainete lipumärgi tuntus kasvab

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toiduliit

Tänavu suvel läbi viidud uuringu järgi on Eestis toodetud toiduaineid kaunistava toiduliidu lipumärgi tuntus aastaga arvestatavalt tõusnud - pea pooled vastanuist on lipumärki märganud.

Tüüpilisteks lipumärgi teadjateks on naised, 30-49 aastased, spetsialistid, kontoritöötajad ja teenindajad, kelle sissetulek on 10 000 - 15 000 krooni.

Teistest rühmadest enam on kleebist märganud naised, vanuserühm 40-49 ning vastajad, kelle peredes on alla 18-aastaseid lapsi. Lipumärgist teadlikest vastajatest on enamik märganud lipumärki kaupluses hinnasiltidel. 6 protsenti on seda näinud trükistel, 5 protsenti kaupluse kliendilehtedel, 10 protsenti aga televisioonis.

Lipumärk on kasutusel alates 2009. aasta juunikuust. Toiduliidu ja kaubandusettevõtete ühise märgi eesmärk on anda tarbijatele selget teavet Eestis toodetud toidukaupade kodumaise päritolu kohta, märgistades need kaubad rahvuslipu märgiga.

Lipu märki kasutab 70 toiduainetööstust pea 10 000 erineva Eestis toodetud toiduainega. Lipumärkide järgi saavad tarbijad kodumaiseid tooteid otsida suurimates kaubanduskettides, nagu Selver, Prisma, Rimi ja Säästumarket, Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Comarket ja ETK-süsteemi kauplused.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles