Teine hiir napsab juustu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiirelõks
Hiirelõks Foto: SCANPIX

Nii ettevõtete kui ablaste hiirte puhul võib võitjaks osutuda hoopis see, kes tuleb teisena ning jätab esimese tulija õnnetult nurka lebama.

Ettevõtjatele ja idufirmade rajajatele räägitakse tihti sellest, et oluline on olla esimene, kes uue ideega lagedale tuleb või uue turu vallutab.

Paljudel juhtudel võib see ka nii olla, samas on aga ka võimalus teiste vigadest õppida oluline. Teinekord on kasulik olla hoopis teine hiir, kes juustutüki lõksust endale saab, vahendab LinkedIn.

Tihti on kasulik olla teine ja lisada eelkäijate õppetundidele omad kogemused. Konkurents ei lõppe kunagi, sestap saab alati turul olevat tasakaalu kõigutada.

Esimene olemine tähendab, et nõudlust peab alles looma ja selgitama, miks sinu idee või toode üleüldse vajalik on. Järgmised tulijad saavad aga eelmiste vigadest õppida ja tulla nende loodud turule omade toodetega. Võibolla tuleb teisel tulijal oma olemasolu nimel veidi rohkem rapsida, aga lõppkokkuvõttes on nende toode viimistletum ja läbimõeldum.

Nii juhtus näites Friendsteri ja MySpace'iga, kes olid küll esimesed, kuid vajusid unustusehõlma. Sama saatus võib tabada ka Facebooki. Kuigi ühel hetkel võivad hiiglase paista võitmatuna, on kääbused vilkamad ja alati valmis neid kividega loopima. Sestap ei ole esimene olemine pole pooltki nii tähtis, kui pidev innovatsioon.

Enamik tänase päeva IT-hiiglasi on teised, kolmandad või koguni 10. hiired. Näiteks enne Google't oli turul juba vähemalt 10 otsingumootorit. Isegi võimas Apple ei olnud väga pikka aega milleski kõige parem, kui nad aga tippu jõudsid, siis andis ettevõte innovatsioonile nii palju hagu kui võimalik.

Yahoo, HP ja IBM seevastu olid suured hiiglased, kes kaotasid vilkamatele uustulnukatele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles