Kas tööandjad peaksid Z-põlvkonna esindajaid pelgama?

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Z-põlvkonna esindajad jõuavad varsti tööturule
Z-põlvkonna esindajad jõuavad varsti tööturule Foto: SCANPIX

Kui seni on tööandjad pidanud oma suurimaks väljakutseks kohanemist Y-põlvkonna esindajatega, kes tänaseks on parimas tööeas, siis üsna pea hakkavad tööturule jõudma Z-põlvkonna esindajad. 

Millal üks põlvkond algab ja teine lõppeb on mõningase vaidluse all. Üldiselt aga arvatakse, et Y-põlvkonda kuuluvad need, kes on sündinud 1980. ja 2000. aasta vahel. Z-põlvkonda aga 1994 ja 2010 aasta vahelisel ajal sündinud, sestap on võimalik kuuluda ka nii ühte kui teise.

Kuigi Z-põlvkonna esindajaid peetakse eneseimetlejateks, kes on kasvanud üles koos nutiseadmetega ning ei suuda pikemalt ühele asjale keskenduda, siis on neil ka palju positiivseid jooni, vahendab enterpreneur.com

Randstad US uuris 2000 Z-põlvkonna esindaja ilmavaadet erinevates riikides ning jõudis järeldusele, et karta pole midagi.

Z-põlvkonna esindajad on oma ootustes realistlikumad, kui nende eelkäijad. Ennekõike seetõttu, et on näinud, kuidas Y-põlvkonna soovid töökohale on olnud võibolla liiga suured.

Kui Y-põlvkonna inimesed hindavad valikuvõimalust, erinevaid töövorme, põnevaid ja vaba olemisega tööruume, siis Z-põlvkond eelistab hoopiski struktuuri, kindlust ja traditsioonilist tööruumi, selgub uuringust.

Z-põlvkonna esindajad on ka varmamad ettevõtlusega algust tegema. Neil on oma ideede teostamiseks rohkem võimalusi, kuna varajasest east alates on neil ligipääs suurele hulgale informatsioonile.

Kolmandikku Z-põlvkonna esindajaist motiveerivad ennekõike karjäärivõimalused ning nad on Y-põlvkonn esindajatest strateegilisemad ja konservatiivsemad. 27 protsenti neist motiveerib ennekõik palk 23 protsenti sisukas töö.

Ja kuigi eeldatakse, et Z-põlvkonna inimesed eelistavad suhelda elektroonilisi kanaleid kaudu, siis tegelikkusest on asi sootuks vastupidine. 51 protsenti Z-põlvkonna esindajaist võitis, et eelistaksid oma ülemusega suhelda näost-näkku ja mitte näiteks e-maili teel. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles