Turundusraadio: impulsstooted ja meelelahutus peletavad kaubanduskeskustest surmahõngu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tühi ja kõle kaubanduskeskus
Tühi ja kõle kaubanduskeskus Foto: SCANPIX

Tony Hayes on mees, kelle firma RetailProfile on nelja aastaga laienenud Inglismaalt Skandinaaviasse, Saksamaale ja Venemaale. Teenus, mida pakutakse, seisneb keerukas ja detailiderikkas kaubanduskeskuste koridorides paiknevates kioskite kontseptsioonis.

Ainuüksi Venemaal tegutsetakse seitsmes erinevas ajavööndis kokku 14 suurlinnas.

«Kaubanduskeskuste suurim probleem on surnud koridorid, meie võtame need pinnad rendile ja paneme koridorid teenuste, impulsstoodete ja meelelahutusega elama,» selgitas Hayes Turundusraadiole antud intervjuus firma äriloogikat.

Hayesi juhitav RetailProfile on ehe näide teenuste ekspordist. Täpsemalt isegi kontseptsiooni ekspordist. Nende tegevusmudel, mis algselt pärineb USAst ja jõudis Suurbritanniasse 1997. aastal, näeb ette suurte kaubanduskeskuste tühjade üldkasutatavate pindade rendile võtmist kõrgeima rendihinnaga ning sellel kuni neljakümne maksimaalselt 12-ruutmeetrise pinnaga kioskite rajamist ning edasirentimist eristuvate teenuste ja toodete pakkujatele.

Hayesi sõnul ollakse avatud kõigile kohalikele ja rahvusvahelistele partneritele, kes neil pindadel oma teenuseid või kaupu pakkuda soovivad. Sealhulgas näeks ta ruumi Eesti käsitöö või toiduainete pakkujatele.

Turundusraadios kõnelenud Hayes möönis, et selleks, et impulsskioskid töötaksid ja koridore elavdaks, tuleb pidevalt vaeva näha: muuta disaini, vahetada pidevalt rentnikke, tõsta rentnikke ümber sama kaubanduskeskuse sees jms. Pealtnäha kerge äri on tema sõnul tegelikkuses keeruline ja detailiderikas protsess, mida haldab igas linnas pidevalt mitu inimest ja mis eeldab lisaks vähemalt kaks korda aastas toimuvaid personali täienduskoolitusi.

«Selleks, et kaubanduskeskuste omanikud ei arvaks, et nad suudavad sama asja sama hästi ka ise teha, tuleb meil pidevalt ennast ja nende ootusi ületada,» ütles ta. Ootuste ületamine ongi selle äri peamine sisu, mille taga on pikk kogemus, kuidas oma rentnikke valida ja neid nähtavaks ja huvitavaks muuta.

«Targad keskused mõistavad ruttu, et isegi kui neil õnnestuks meid ukse taha tõstes koridoride väljarentimisest teenida sama palju, siis päris kindlasti ei jätkuks neil jõudu pakkuda sellisel tasemel meelelahutust ja põnevust, mida meie oma kontseptsiooniga kindlustada suudame.»

Hayesi sõnul on nende äri tegelikult kaubanduskeskustele väga mugav, kuna keskused saadavad välja vaid ühe arve kõigi kioskite eest ja RetailProfile tagab kioskite visuaalse ning sisulise kvaliteedi ja rendi laekumise.

Turundusraadio intervjuud Hayesiga, kes on üks peakõnelejatest 2. detsembril Tallinnas toimuval rahvusvahelisel teenuste ekspordi konverentsil, saab kuulata siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles