Kuidas Facebookis turundada, kui postus jõuab järjest vähemateni?

Facebook "Like"

FOTO: www.freepik.com

Kes Facebookis turundavad ja müüvad on viimasel ajal hakanud ilmselt taipama, et organic reach on tugevasti pihta saanud. Leht on kogunud tuhandeid like'i, aga postitus jõuab järjest väiksema publikuni. Tekib küsimus, mille nimel me neid kõikvõimsaid like'i siis nii agaralt püüame, kui lõpuks fännideni nagunii ei jõua?

Alguses maksame, et iga hinna eest fänne (like'i) koguda, sest sellest on saanud justkui mõõdupuu, mille järgi toodet või teenust hinnatakse. Tundub nagu mõistlik investeering, laseme page promote‘il paar kuud tiksuda, kogume like'i ja siis hakkame neile müüma, müüma, müüma ja müük lendab läbi katuste. Nüüd tulebki see koht, kus esimest korda vastu näppe saad. Facebook tahab, et maksaksid kaks korda sama asja eest: esmalt kogud lehele fänne – makstes selle eest ja seejärel hakkad omakorda maksma iga kampaania, postituse ja reklaami eest, et inimesteni jõuda. Nagu ostaksid auto kohe välja ja siis hakkaksid veel iga kuu liisingut ka maksma. Nõiaring, kirjutab Eleven oma blogis.

Kui esimesed kriitilised paar tuhat like käes, eeldatakse automaatselt, et kõik postitused jõuavad nende sama 2000-3000 fännini. Nüüd tuleb asja iroonline osa. Ei jõua! Pole kunagi jõudnudki. Kui kaks aastat tagasi jäi organic reach umbes 5%-15% vahemikku, siis täna on see kukkunud 2% juurde ja jätkab langemist. Aga kuidas nii, nad on ju Sinu fännid? Inimesed, kellele meeldib see, mida nad on laikinud. Nad on olemas, kuid ei näe ega kuule Sind. Tavakasutajatele on see hea uudis, sest tegelikult keegi ei külasta Facebooki selleks, et sealt midagi osta. Tullakse sõprade-tuttavatega suhtlema ja meelelahtust otsima. Kommenteeritakse pilte, jagatakse mõtteid, vaadatakse videosid ja soovitakse sünnipäevaks  «õnne.» Sekka ka mõned uudised ja teadaanded, mis end oma kodukandi üle rohkem uhkust tundma paneb.

Keri oma tänast uudistevoogu ja vaata postitusi korra teise pilguga. Kui mitut ettevõtte postitust Sa nende hulgas näed? Mõnda üksikut, eksole. Erandiks on siin viral videod, naljapildid, pomm uudised ja muu meelelahutus. Nende engagement on kõrge ja Facebookile see meeldib. Ainult kvaliteetne sisu pääseb Edge Rank algoritmide väravate vahelt ilma maksmata kasutajate uudisvoogu. Kõik mis on jama, jääb maha ja on homme ajalugu. Järgmine kategooria, mida näed on  «sponsored» postitused, kuna mõni sõber on mingit lehekülge laikinud. Need on makstud ehk võimendatud postitused. Peale börsile minekut on Facebookil vaja aktsionäridele raha teenida. Nad tahavad näha kasumit. Tasuta lõunad on läbi ja tasuta näiv Facebook on muutumas tasuliseks.

Millised on tänased võimalused?

  • Toota ülivinget ja haaravat sisu, mis levib nagu kulutuli, sest see on lihtsalt nii hea ja kõik tahavad seda hetkega laikida ja jagada. Ülivinge sisu loomisega on aga see häda, et seda võluretsepti pole isegi mitte Chuck Norrisel. See nõuab järjepidevat tööd, palju nutikust, loovust ja katsetamist.
  •  
  • Jätkata iga postituse raha eest boostimist, et oma fännide ja nende sõpradeni jõuda. See nõuab eelarvet ja täpsemat plaani. Vastasel korral raisatakse nii raha kui ka aega.
  •  
  • Võimalus on ka null eelarvega edasi postitada, mis töötab vaid siis kui suudetakse autentne olla, räägitakse ausalt oma lugu, tehakse head asja ja saadakse aru kvaliteetse pildi vajalikkusest.
  •  
  • Kolida ka mõnda teise sotsiaalmeedia kanalisse, et mitte olla sõltuvuses ainult ühest.

Inimesed ei ole rumalad. Igasugune võlts kommerts jama heidetakse kõrvale. Pikalt ei mõelda ka unfollow klikkimisele. Õnneks saame ise kontrollida ja sorteerida, mida me oma uudisvoos näha tahame. 

Tagasi üles