Uuring: suur sõpradering aitab paremini äri teha

Ühes kaubanduskeskuses töötavate poodide juhtidel tasub konkurentidega häid suhteid hoida.

FOTO: SCANPIX

Kaupmehed, kel on napilt sõpru ja tuttavaid, teenivad vähem kasumit kui konkurendid, kes on enda ümber koondanud suure sõpraderingi ja hoiavad häid suhteid, selgus Norra juhtimiskoolis BI tehtud uuringust.

Uuringus osalesid kümme kasumi järgi Norra suuremat kaubanduskeskust ja seal vähemalt aasta jagu tegutsenud kaupluste juhid. Peamine leid oli, et kaupluse juhi kompetentsus on suurem siis, kui tal on teiste samas keskuses töötavate poodide juhtidega head suhted ja ta tunneb nendega ühtekuuluvustunnet, vahendas teadusportaal Forskning.no.

«Andekad kauplustejuhid oskavad ka hästi teiste poodidega suhteid luua,» märkisid teadlased.

Kui kaubanduskeskuses töötavate poodide juhid saavad hästi läbi ja tunnevad end ühe meeskonnana, aitab see kaasa loomingulisusele, uutele ideedele ja innovatsioonile. Teadlaste sõnul on just taoline loomingulisus keskne tegur, mis mõjutab poe kasumit.

Eraldi vaatlesid teadlased veel seda, kas poe kasumlikkusele on tähtis suhete sügavus ehk kas poejuhil on kasulikum olla konkurentidega sõber või lihtsalt tuttav. Nimelt nõuab sõprus inimeselt rohkem pühendumist ja sõprade ring on enamasti väiksem kui tuttavate võrgustik, kus on pealiskaudsemad suhted.

Uuringu tulemused osutasid, et keskmiselt on ühel poejuhil teiste kaupluste juhtide seas sõpru viis protsenti ja tuttavaid 40 protsenti. Kui sõpradering küündis üle kümne protsendi, siis mõjus see ka positiivselt poe kasumlikkusele. Samuti tasus ära see, kui konkurentide seas oli 20-70 protsenti tuttavaid.

Teisalt hoiatasid teadlased, et väga suureks ei maksa tutvusringkonda kasvatada, sest siis kulub suhete hoidmiseks rohkem, kui neist kasu võib loota.

Tagasi üles