Turundusraadio: hingetud kaubanduskeskused surevad välja

Lambad sammuvad promoürituseks Bikini kaubanduskeskusesse Berliinis

FOTO: SCANPIX

Selleks, et tihenevas konkurentsis ellu jääda, tuleb suurtel kaubanduskeskustel senisest enam panustada oma «hinge» leidmisesse, luues ostlemise kõrvale muid huvitavaid tegevusi, mis inimesi tundideks poodi meelitaksid, rääkis Turundusraadios Retail Profile Scandinavia peadirektor Peter Scherr.

Scherri sõnul võidavad ajas need kaubanduskesused, mis on ehitatud miljööväärtuslikesse piirkondadesse, on arhitektuursed vaatamisväärsused, millesse on liidetud muud funktsioonid nagu tennise-, hoki-, vm väljakud, bassein, tehis-suusamägi jne.

Need kõik on nn hingeks, ilma milleta tuleb kaubanduskeskustel varem või hiljem konkurentidele alla vanduda. Selliseid «hingestatud» kaubanduskeskusi on väga kallis ehitada, seetõttu üritavad arendajad neid vältida, samas aga püsib keskustel probleem enda eristamise ja kommunikeerimisega, möönis Scherr.

Eeskujulikke keskusi rajatakse tema sõnul siiski kogu aeg, praegu aktiivseimalt Dubais, kuid neid leiab ka Pariisist ja Berliinist (Bikini kaubanduskeskus) ning mujal.

Turundusraadio saatekülaline rõhutas, et kaubanduskeskuste äris on viimasel ajal näha suuri muudatusi, mille seas ka suuremate professionaalsete meeskondada kaasamine keskuse juhtimisse ja turundamisse, et olla samm ees neist konkurentidest, kellele on kaubanduskeskuse pidamine vaid tavaline bokside väljarentimise äri.

Keskuse kommunikatsioon toetagu tuntumaid rentnikke

Ühe võimalusena, kuidas on keskusel võimalus oma hinge luua ja seda kommunikeerida, on Scherri sõnul oskus valida keskusesse nn õiged brändid ehk poed, mille kaudu soovitakse sihtgrupile saata selge sõnum. Seejärel tuleks aga keskustel mitte häbeneda oma võtmerentnike toetamist reklaamis. Näiteks kui sul on olemas Apple Store või H&M, siis oleks tark selle kommunikeerimisse panustada, lausus ta.

Scherr tõi Turunduraadios ka välja, et paljud kaubanduskeskused põruvad oma identiteedi loomises üsna ruttu, kui reklaamivad endid pere ostukeskustena, kuid ei suuda lastele pakkuda muud kui igavavõitu hirmkallist lastehoidu. «Kui sa tahad olla perekeskus, siis tuleks lastele mõelda kõikjal ja kõiges  ehk juba alates parkmisplatsist,» selgitas ta.

«Selles on ilmselt parimaks näiteks IKEA, mis palkab haritud laste pedagoogid oma poodidesse lastega tegelema ja sinna tahavad lapsevanemad ka oma lapsi viia.»

Igal nädal eetris olevat internetipõhist Turundusraadiot, mida toodab Marketingi Instituut, saab järelkuulata siit:

Tagasi üles