Intervjuu Paloga: laevaäri kaotamine ei hävita Leedo ärisid

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Minister Urve Palo avaldas eile lootust, et Tallinna Sadama praamiteenuse kvaliteet ei lange praegusega võrreldes ja lisandub üks uus parvlaev.
Minister Urve Palo avaldas eile lootust, et Tallinna Sadama praamiteenuse kvaliteet ei lange praegusega võrreldes ja lisandub üks uus parvlaev. Foto: Tairo Lutter

Majandus- ja taristuminister Urve Palo (SDE) sõnul ei tohiks parvlaevaäri kaotus kahjustada ei Väinamere Liinide omanikku Leedot ega ka Saaremaa majandust.

Kas mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse probleemid on lõpliku lahenduse leidnud?

Ma olen tulemusega väga rahul, sest võitis parem pakkuja. Minu eesmärk alates tänavu kevadest on olnud tekitada parvlaevaliikluses konkurents, mida pole viimase 20 aasta jooksul olnud.

Ma soovin, et praegune väga hea teenuse kvaliteet ei langeks. Ja vähemalt üks uus parvlaev peaks lisaks tulema. Mina ei ole teinud kellelegi eeliseid ja riik ei jätnud konkurentsist välja ka praegust vedajat.

Praegune vedaja Väinamere Liinid käib konkursi tulemusi vaidlustades kohtutee läbi tõenäoliselt viimase instantsini. Kuidas teie argumendid vastu peavad?

Oleks naiivne arvata, et vaidlusi ei tule. Maantee-ehituses vaieldakse palju väiksemate summade üle kuni viimase võimaluseni. Kui vaidlusi karta, oleksid Eestis kõik teed ehitamata.

Me oleme praegu läbinud riigihangete vaidluskomisjonis võidukalt kaks vaidlust ja kolmas on pooleli. Ühes vaidlustati Väinamere Liinide mitte kvalifitseerumine ja seejärel vaidlustati Tallinna Sadama kvalifitseerumine.

Samuti tunnistas rahandusministeeriumi järelevalveamet, et läbirääkimistega hange oli õiguspärane. Väinamere Liinid läksid edasi kohtusse ja nad taotlesid edutult ka õiguskaitset peale. Me oleme olnud edukad ja sellel teel pole meil kavas peatuda.

Avalikkusele on pakutud kahte erinevat summat, mida riik Tallinna Sadamaga lepingut sõlmides võitis. Milliseks see võit lõpuks siis kujunes?

Vahe on 60 miljonit eurot, mille võrra on Tallinna Sadama pakkumus kümne aasta pikkuseks operaatorteenuseks odavam kui Väinamere Liinide pakkumus.

Kuna me panime sisse tingimuse, et riik saab kümne aasta jooksul praamid ka ära osta, siis optsiooni kasutamise korral oleks Tallinna Sadama pakkumine 30 miljoni krooni võrra odavam.

Mismoodi see laevade väljaostmine toimub, kui Tallinna Sadam on niigi riigi oma?

Riik peaks laevade ostmise otsustama alles 2023. aastal. Tõenäoliselt ei ole mõistlik laevu omaenda ettevõttelt välja osta, kuid see on nii minu praeguse teadmise seisukohalt.

Loe pikemalt Postimehe paberlehest või Postimees Plussist!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles