Uus aku lubab elektriautodele murrangut

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto laadimas.
Elektriauto laadimas. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Aasta pärast jõuab poodidesse aku, mis lubab lahendada elektriautode kaks peamist peavalu – kalli hinna ja lühikese sõiduteekonna.

Nagu kinnitavad uue liitiumaku leiutajad USAst, peaks elektriautode teekond järgmise laadimiseni pikenema lausa kolmekordseks.

Täielikku revolutsiooni tõotatakse aga just eletriautode üldhinna valdkonnas, kirjutab Financial Times.

«Me peame saama [elektri]autod müügisalongi 30 000 dollari, mitte 130 000 dollariga ning suurt rolli mängib just aku: see on liiga kallis ja saab liiga ruttu tühjaks,» ütles Massachusettsi tehnoloogiainstituudi professor Donald Sadoway, keda abistas antud aku arendamisel endine õpilane Dr Qichao Hu.

Praeguste elektriautode puhul annavad akud kuni 30 protsenti hinnast. Lisaks vajavad akud temperatuuri reguleerimise süsteeme, et nad üle ei kuumeneks ja põlema ei lahvataks.

Hu ja Sadoway uus aku neid süsteeme ei vaja, kuna toimib turvaliselt suures temperatuurivahemikus. Ja maksab umbes 20 protsenti olemasolevatest vähem, ütleb Hu.

Nagu kinnitasid sõltumatud eksperdid, suudavad Hu-Sadoway aku elementide prototüübid talletada tavalisest enam kui poole rohkem energiat.

Hu firma SolidEnergy akude erinevus praeguste akudega on üliõhuke metallanood, millel on kõrgem energiatihedus kui olemasolevatel gafiit- ja ränianoodidel. Ühtlasi on kasutusel ohutum elektrolüüdi materjal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles