Kiusavale kolleegile tuleb vastu astuda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiusav kolleeg.
Kiusav kolleeg. Foto: SCANPIX

Kui kolleeg õelutseb, on väga raske sellele õigesti reageerida. Mõned vaatavad agressiivsest käitumisest mööda, lootes, et see läheb üle. Teised asuvad võitlusesse.

Kindlasti tasub enne töölt lahkumist üht teist teha, et olukorda lahendada, vahendab Harvard Business Review.

Esiteks on oluline jõuda asja tuumani. Miks teine inimene nii käitub? Inimesed käituvad kohatult, kui nad tunnevad, et on ohus. Näiteks käituvad võimupositsioonil olevad inimesed halvasti oma alluvatega, kui nende endi kompetents küsimuse alla seatakse. Meeldivad ja tublid inimesed satuvad sagedasti kiusamise ohvriks, kuna nad näivad ohtlikud. Lõuna-California Ülikooli Marshalli ärikooli professor Nathanael Fast selgitab, et kõige lihtsam viis olukorda leebelt lahendada, on turgutada kiusaja enesekindlust. Kui teda tänada või kiita mõne omaduse eest, mida sa tõeliselt imetled, võivad asjad liikuda paremuse poole.

Taoliste probleemide lahendamine vajab ka enese analüüsimist. Väga lihtne on öelda, et keegi teine on vastik mats. Võibolla on tegemist aga väga konkurentsitiheda töökeskkonnaga või ettevõttega, kus viisakusele ei panda lihtsalt suurt rõhku? Võibolla reageerid sa kellegi käitumisele lihtsalt liiga teravalt või oled enese teadmata probleemi tekkimiseks midagi teinud. Kas sa oled teinud midagi, et teine inimene tunneks ennast ohustatuna või peaks sind ebausaldusväärseks? Kõige parem oleks probleemi kellegagi arutada. Samas ei maksa ka ennast liialt süüdistada. Väga oluline on mitte olla ähvardav, kuid samal ajal mitte lasta ennast kehvasti kohelda.

Seisa enda eest. Kindlasti ei tohiks karta halvale käitumisele tähelepanu pöörata, kui see peaks juhtuma. Kui miski paneb sind ennast väga ebamugavalt tundma, võid seda kohe mainida.

Kui see ei aita, ei tohi karta ka abi paluda. Räägi oma probleemist kolleegide, ülemuse, alluvatega ja uuri, kas nemad saavad kuidagi abiks olla.

Kui kehv käitumine juba jutuks tuleb, peaks kindlasti välja tooma, kuidas see mõjub halvasti ettevõtte käekäigule. Näiteks kuidas see mõjutab töötajate moraali ja töö tulemuslikust. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles