Jalka MM lõi Adidasele hoo sisse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Adidase logoga Jabulani pall, mida  kasutati suvisel jalgpalli MMil.
Adidase logoga Jabulani pall, mida kasutati suvisel jalgpalli MMil. Foto: SCANPIX

Adidas tõstis tänavu juba teist korda oma kasumiprognoosi, kuna edukas jalgpalli MMi kampaania lennutas läbimüügi uuele trajektoorile.

USA Nike’iga spordikaupade turul vihast troonivõitlust pidav Saksa firma teatas oma kõrgenenud ootustest pärast seda, kui selgunud oli esimese poolaasta rekordiline netotulu 295 miljonit eurot – mis on mäekõrguselt üle aastatagusest 13 miljonist.

MMi sponsorina riietas ja varustas Adidas nii kohtunikke kui ametiisikuid, ühtlasi olid Adidase hoole all 12 meeskonda 32st finaalturniiril osalenud rahvuskoondisest – nende hulgas ka võitjaks osutunud Hispaania ja poolfinaali jõudnud Saksamaa.

Saksa, Argentina ja Mehhiko särgid on Adidase bestsellerid siiamaani.

Nike’i poole pealt jõudis kõige kaugemale ehk siis finaalini välja Holland.

Mõnedel Adidase sponsoreeritud staarmängijatel läks turniir küll vett vedama, kuid õnneks said vähemalt Hispaania Iker Casillas ja uruguailane Diego Forlan hea soorituse eest eraldi autasud.

Palju tähelepanu tõi Adidasele ka uus Jabulani pall, mida turniiril kasutati. Jabulanit võtsid kritiseerida mitmed pallurid, väites, et mänguvahend tavatseb ootamatult suunda muuta.

MMi maagia tõstab Adidase jalgpalliga seotud müügi tänavu üle 1,5 miljardi euro, jättes seljataha 2008. aastal 1,3 miljardi euroga püstitatud tippmargi.

Tegevjuht Herbert Hainer ütles, et ka Reebokil läks USAs sel poolaastal hästi. Adidas on Reebokiga hädas olnud alates 2005. aastast, mil nad selle brändi omandasid, kuid tänu spordijalatsite heale minekule on nüüd märgata taastumise märke. Adidas ütles, et Reeboki netomüük kasvas teises kvartalis Põhja-Ameerikas 30 protsenti, üldse kokku aga 16 protsenti.

Adidas ütles, et tulud aktsia kohta peaksid tänavu tulema 2,50-2,62 eurot, mis võrdub 520-550 miljoni euro suuruse netotuluga.

Aasta hakul oli Adidas tunduvalt ettevaatlikum ja ütles, et aktsiatulu võib tulla isegi nii madal kui 1,90 eurot. Aprillis tõsteti prognoos 2,05-2,30 euro peale.

Adidase esimese poolaasta käive tõusis 7 protsendi võrra 5,6 miljardi euroni, kasvades kõikjal peale Hiina. Brutokasum kasvas mullusega võrreldes 4 protsendipunkti võrra 48,9 protsendini, hinnalisand aga 2,9 protsendilt 6,7 protsendi tasemele.

Adidase aktsia tõusis 0,5 protsendi võrra ja on käesolevaga väärt 42,35 eurot.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

kas

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles