Baltika kahjum vähenes 14 miljonile

Baltika kaubamärkide hulka kuulub ka Ivo Nikkolo.

FOTO: Jelena Rudi

Baltika grupi II kvartali müügitulu vähenes aastaga 8 protsenti 197 miljoni kroonini ning puhaskahjum 2,5 korda 14 miljonini.

II kvartali müügilangus oli kriisiperioodi väikseim. I poolaastal moodustas jätkuvalt suurima osa Baltika jaemüügist Montoni kaubamärk. Majanduskriisi perioodil on brändidest ainsana suutnud müüki suurendada Ivo Nikkolo, teatas AS Baltika.

Puhaskahjum vähenes ka I kvartaliga võrreldes, seda 2,3 korda. Esmakordselt üle kahe aasta saavutas grupp positiivse kulumieelse ärikasumi (EBITDA), see ulatus 4,1 miljoni kroonini.

«Tugevnenud kasumlikkuse taga on oluliselt paranenud varude struktuur, paremad sisseostumarginaalid ning madalamad allahindlused kõikidel Grupi turgudel,» ütles Baltika grupi juhatuse esimees Meelis Milder.

«Teises kvartalis jõudis Baltika Grupi jaesüsteem 16 miljoni kroonisesse kasumisse, mille taga on kasvavad müügid eeskätt Eestis ja Venemaal, kus mai ja juuni kumulatiivne müük on suurenenud 9,5 protsenti ja 10 protsenti,» lausus Milder. «Läti ja Ukraina saavutasid mais ja juunis eelmise aasta müügitaseme.»

Grupi tegevuskulud vähenesid võrreldes 2009. aasta esimese kuue kuuga 40,5 miljoni krooni võrra.

Töötajate arv vähenes 6 kuuga 177 inimese võrra 1520-le. Väljaspool Eestit töötas 649 inimest. Töötajatele makstud töötasud vähenesid 82 miljoni kroonini, samas kui nõukogu ja juhatuse liikmete tasud kasvasid aastatagusega võrreldes 0,1 miljoni võrra 2 miljonini.

Juuni lõpu seisuga oli Baltika grupil 128 kauplust. Esimesel poolaastal suleti üheksa kauplust: neli Venemaal, kolm Ukrainas, üks Leedus ja Eestis. Avamisi oli kokku neli - üks Venemaal ja Lätis, kaks Eestis. Teisel poolaastal jätkab Baltika kahjumlike poodide sulgemist.

Puhaskahjumit on I poolaastal mõjutanud muuhulgas laenude teenindamise kulud. Kuigi grupi intressi kandvad kohustused on vähenenud, on seoses laenumarginaalide ja keskmise laenujäägi kasvuga suurenenud kuue kuu intressikulud eelmise aastaga võrreldes 59 protsenti, moodustades 9,3 miljonit krooni.

Poolaasta lõpus ulatusid grupi võlakohustused 327,2 miljoni kroonini.

Baltika grupi II kvartali märksõnad on finantspositsiooni tugevdamine ning uue strateegia väljatöötamine. Finantspositsiooni tugevdamise paketi edukas realiseerimine (põhitegevusega mitteseotud varade müük, läbirääkimised pankade ja hankijatega ning aktsiakapitali suurendamine täiendava aktsiaemissiooni kaudu) tagab juhtkonna hinnangul ettevõtte finantspositsiooni jätkusuutlikkuse majanduskriisi lõpuni. Koostöös rahvusvahelise konsultatsioonifirmaga Roland Berger valminud strateegia näeb ette aastani 2014 ettevõtte kasvu keskmiselt 9 protsenti aastas.

Tagasi üles