Elektriraudtee sõlmis lepingu 38 rongi saamiseks

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued rongid.
Uued rongid. Foto: Elektriraudtee AS

Elektriraudtee AS ja Šveitsi ettevõte Stadler Bussnang AG allkirjastasid eile lepingu, mille kohaselt saabub aastatel 2013-2014 Eestisse 18 elektri- ja 20 diiseltoitega Stadler FLIRT reisirongi.


Uutes rongides on olemas konditsioneerid, liikumispuudega inimestele sobiv sissepääs, kogu rongi kattev Wi-Fi ühendus ning koht piletimüügi-aparaatidele, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Elektrirongide maksumus on 79,5 miljonit eurot, millest 85 protsenti rahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi.

Uued diiselrongid võtab Elektriraudtee kapitalirendile, makstes 20 aasta jooksul Stadler Bussnang AG-le suurusjärgus 850 tuhat eurot kuus. Selle summa eest saab Elektriraudtee kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi. Hanke raames soetatakse ka kõik vajalikud depooseadmed ning 5-aasta varuosad kogu rongipargile.

Uued rongid võivad Elektriraudtee juhatuse esimehe Kaida Kauleri sõnul tulevikus teenindada ka liine, mida täna ei eksisteeri. «Olgu selleks siis püsirong Tapa-Narva vahel või kaua-räägitud Tallinn-Riia kiirrong,» teoretiseeris ta võimalike uute rongiliinide üle.

Enamus praeguseid Eesti reisironge on ehitatud 70-ndatel ning nende kasutusiga on lõppemas. «Praegu sõitvad rongid konkureerivad oma kvaliteedilt ja kiiruselt bussidega, kuid meie eesmärgiks on tulevikus pakkuda isegi autodest mugavamat ning kiiremat transpordivõimalust,» ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Eero Pärgmäe.

Esimene Stadler FLIRT jõuab Eestisse 2012. lõpus. Testsõite alustavad kolm uut elektrirongi Tallinn-Keila liinil ja ka mujal 2013. aasta alguses. Sama aasta aprillikuuks jõuavad Eestisse ka esimesed kaks diiselrongi. Nii elektri- kui diiselrongide katsetused kestavad kokku 6 kuud. Tulenevalt lepingust on tootjal kohustus tarnida kõik elektrirongid 2013. aasta lõpuks ja kõik diiselrongid 2014. aasta suveks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles