Parts: 60-miljonine kokkuhoid hankel lükkab ümber skeptikute kriitika

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhan Parts.
Juhan Parts. Foto: Tairo Lutter

Endise majandus- ja kommunikatsiooniministri, Isamaa ja Res Publica Liidu peaministrikandidaadi Juhan Partsi sõnul lükkab praamihankega saavutatud 60 miljoni euro suurune maksumaksja raha kokkuhoid ning teenuse kvaliteedi alalhoidmine ümber skeptikute kriitika nii tema kui majandus- ja taristuminister Urve Palo osas.

«Kui Tallinna Sadam on esitanud pakkumise, mis on kujunenud 60 miljonit euro võrra 10 aasta peale paremaks kui praegune ja ministeerium on pakkumised ära hinnanud, siis on see uus reaalsus,» märkis Parts BNSile.

«Esiteks, see on väga hea uudis maksumaksjatele. Teiseks, ma tunnustan nii minister Palot kui sadama juhatuse esimeest Ain Kaljuranda. Kolmandaks, need skeptikud ja igasugused ninatargad, kes ütlesid, et laevu ei ole võimalik ehitada kolme ja poole aastaga – selgub, et on võimalik ehitada alla kahe aasta. Need ninatargad, kes ütlesid, et mingit kokkuhoidu see ei too – nii, nagu ma ministeeriumi teatest lugesin, siis nende pakkumise vahe rahas mõõdetuna on 60 miljonit 10 aasta peale. Kui te mäletate, siis mina rääkisin kuskil 6–8 miljonist eurost,» rääkis ta.

Parts märkis, et kahtlemata tuleb nüüd otsused ellu viia. «Ma lihtsalt soovin jõudu sadamale ja ministeeriumile nüüd need otsused tähtaegselt ellu viia, et ühendus saartega jätkub samal kvaliteedil ja võib-olla ehk paremini veel,» kõneles ta.

Küsimusele, kas Partsul ei ole kartusi, et ettevõte ei pruugi laevadega tähtajaks valmis saada, ütles ta, et eeldab, et kui ettevõte on pakkumise teinud, siis on nad ka kõik riskid hallanud.

Parts ütles, et loodab, et ei unustata ka praegu tegutsevat operaatorit ja tänaste praamide omanikke. «Nad on teinud ka väga head tööd ja loodetavasti lähimad aastad on igati koostöö õhkkonnas,» märkis ta.

«Ma arvan, et mis on see põhisõnum – 60 miljonit eurot kokkuhoidu maksumaksjate raha eest, sama kvaliteediga teenus – see lükkab ümber kõik võimalikud skeptikud, kes on siin kritiseerinud, ütleme, eelmist majandusministrit, võib-olla ka tänast veel,» rääkis Parts.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hankel parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel tegid parima pakkumise AS-i Tallinna Sadam tütarfirmad OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping.

Ministeerium loodab sõlmida lepingu Tallinna Sadamaga lähiajal. Tallinna Sadamale makstav dotatsioonisumma 10 aasta peale on 200 miljonit eurot, mis on ligikaudu 60 miljonit vähem kui konkureeriva pakkumise puhul.

Tallinna Sadam ehitab Saaremaa ja Hiiumaa liinidele 1. oktoobriks 2016 neli uut parvlaeva, kummalegi liinile kaks. Reisiparvlaevad võimaldavad aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev mahutab vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis on istekohti 450.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles