Ettevõtte juht paneb uued töötajad teiste ees laulma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laulmine
Laulmine Foto: SCANPIX

Uuele töökohale asumine on niigi kõhe, CareerBlissi uued töötajad peavad lisaks kõigele muule veel kogu ettevõtte ees oma lemmiklaulu laulma. 

Uuele töökohale asumine võib olla kõhe. Sa oled uues kohas, inimeste keskel, keda sa ei tunne, püüad jätta head esimest muljet ja samal ajal kohalikke kombeid selgeks saada, vahendab Business Insider.

Kõik on aga lust ja lillepidu võrreldes sellega, mida CareerBlissi uued töötajad peavad läbi elama. Nimelt peavad kõik uued töötajad selles karjäärinõustamisele keskendunud ettevõttes teistele laulma osa oma lemmiklaulust.

Mõne jaoks võib see olla paras õudusunenägu, aga ettevõtte juht Heidi Golledge kinnitab, et tema kavatsused on igati õilsad.

Kogu asja eesmärk ei ole kellelegi piinlikkust valmistada või panna neid ebamugavalt tundma. «See aitab inimesi ühte liita ja aitab uutele töötajatele tutvustada ettevõtte kultuuri,» rääkis Golledge. «Ja meie meeskonnale on see sobinud.»

Ettevõtte varajases staadiumis, kui töötajate arv kasvas esimest korda üle 20, tundsid mõned töötajad uute inimeste suhtes vastumeelsust. Nad oleksid eelistanud töötada väikses õdusas kohas.

Kui CareerBliss ka majanduslanguse ajal uusi inimesi juurde palkas, olid töötajad uutest nägudest veel vähem vaimustunud. «Ma tundsin, et kui meil oleks viis, kuidas kõik töötajad saaksid kohe uute inimesega tuttavaks, vähendaks see pingeid ja aitaks uutel inimestel tunda ennast osana meeskonnast kohe esimesel nädalal.»

Seega otsustas ta, et palub neil täiesti ootamatult umbes 50 inimese ees laulda jupi oma lemmiklaulust. «Hiljem lisandus sellele veel mõni joogaliigutus või tantsusamm,» nentis Golledge. «Kui nad juba laulma hakkasid, elasid kõik neile kaasa, naersid koos nendega ja ootasid seda juba ette, selle asemel, et vastumeelsust tunda.»

Kui ettevõtte töötajate arv kasvas üle saja, leidis Golledge, et kõigi töötajate ees laulmine võiks olla liiga piinlik. Lisaks palkas ettevõtte keskmiselt 8 uut inimest nädalas. Selleks, et kõigi elu lihtsamaks teha, hakkasid uued töötajad laulma meeskonnana ja mitte üksi.

Tagasiside laulutraditsioonile on olnud peaaegu täielikult positiivne. Ainult üks uus töötaja on palunud võimalust laulmisest loobuda, tema otsustas ka vähe aja pärast, et ettevõtte kultuur ei ole päris tema jaoks.

Golledge sõnul aitavad ühised lõbusad läbielamised luua ettevõtte kultuuri ja meeskonnatunnet. Nii väheneb töötajate voolavus ning kõigil on tööjuures mõnusam. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles