Volvo asub püüdma BMWd ja Mercedest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo
Volvo Foto: SCANPIX

Volvo uus hiinlasest pealik astub otselahingusse BMW ja Mercedes-Benziga, ehitades selleks suure luksusliku sedaani.


Volvo läks esmaspäeval 1,5 miljardi dollari eest lõplikult Hiina Zhejiang Geely Holding Groupile.
«Me konkureerime küll juba nüüd BMW, Audi ja Mercedesega, kuid meil puudub toode, mis vastaks BMW 7. seeriale ja S-klassi Mercedesele. See auk tuleb täita,» ütles Li Shufu oma teisel tööpäeval Volvo nõukogu esimehena.

Kümnendil, mil Volvo Fordile kuulus, ei lubatud «rootslasel» suuri lukssedaane ehitada - osalt seetõttu, et mitte kahjustada Jaguari müüki, mis aastal 2008 koos Land Roveriga India Tata Motorsile müüdi. Suuremad luksusautod on aga autotööstuse üks kasumlikumaid segmente ja Hiinas on sellised sõiduriistad eriti populaarsed.

Li ütles, et Volvol on olemas nii tehnoloogia kui oskusteave esindusauto ehitamiseks ning üldise hinnataseme tõstmiseks. «Hiinlased nõuavad luksust, mida saaks silmaga imetleda ja käega katsuda,» ütles Li. Ta lisas, et need on tema isiklikud mõtted ja lõpliku otsuse võtab vastu Volvo uus juhatus, mis esmaspäeval esmakordselt Londonis kokku sai.

Geely on tõotanud tagada oma uue ostu autonoomia ning jätta alles tehased Rootsis ja Belgias. «Me ei sule neid,» kordas Li. Küll aga on Volvo uus omanik võtnud nõuks müüki viie aastaga praktiliselt kahekordistada, peamiselt turuosa kasvatamise arvelt Hiinas.

Rootsi autotootja uus tegevjuht on Stefan Jacoby, kes juhatas varasemalt Volkswageni ettevõtmisi USAs. Volkswagenil on õnnestunud tõsta Audi Hiina juhtivaks luksusautoks, pakkudes sealsele äri- ja valitsuseliidile ihaldatud suuri ja edevaid sedaane.

Volvo müüs mullu kokku 335 000 autot ning jäi alla kõikidele suurtele Saksa luksusautodele.
Hiinas on Volvol seni kõige paremini kaubaks läinud S80 pikendatud teljevahega versioon, mida tänavu loodetakse müüa 15 000 eksemplari.

Standard & Poor’s tõstis esmaspäeval Fordi krediidireitingu kahe pügala võrra B+ peale, mis agentuuri sõnutsi väljendab USA firma vähenenud äri- ja finantsriski.

Copyright The Financial Times Limited 2010.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles