Toiduliit: rapsiõli kampaanial ei ole rassistlikku tagamõtet

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rapsiõli reklaami kommunikatsioon jäi inimestele arusaamatuks. Fragment rapsiõli videoklipist.
Rapsiõli reklaami kommunikatsioon jäi inimestele arusaamatuks. Fragment rapsiõli videoklipist. Foto: E24.ee

Eesti Toiduainetööstuse Liit saatis eile õhtul laiali avaliku pöördumise, milles selgitas, et käimasoleval rapsiõlikampaanial ei ole rassistlikku tagamõtet ja palus vabandust nendelt, keda taolised üleskerkinud seosed riivanud on.

«Kinnitame, et meie eesmärk ei ole olnud hetkekski riivata kellegi tundeid ning vabandame, kui oleme seda teinud.

Loovlahenduse väljatöötamisel lähtusime kampaania eesmärgist - teavitada avalikkust rapsiõli kasulikkusest ning kodumaise rapsiõli eelistest. Inimesed ei tea, miks on kasulik tarbida rapsiõli ja mille poolest on see toiduaine tervislik. See on justkui hästi hoitud saladus.

Läbi ajaloo on saladusi kõige paremini hoidnud ususektid, kellel olid omad vennaskonnad, rõivad ja riitused. Sellest saladuse aspektist lähtudes sai teavituskampaania nimeks «Sekti saladus» ja selles kujutatakse fantaasiategelastena kodumaiste rapsiõli tarkade salaseltsi.

Peame tunnistama, et kahjuks ei suutnud me ette näha, et silmaaukudega kapuutsiriietus seostub avalikkuse kujutluses nii selgelt ainult Ku Klux Klani nimelise salaorganisatsiooni igati põlastusväärse tegevusega, mitte salaseltsidega üldiselt või Euroopa karnevalikultuuriga.

Vastasel juhul oleksime valinud neutraalsema sümboolika ning planeerinud teavituskampaaniat mõnevõrra erinevalt – kuna avalikkusele seni näitamata kampaania reklaamiklipp selgitab kõige paremini lahti kampaania sõnumi ja eesmärgid, oleks see pidanud ka esimesena inimesteni jõudma. Usume, et nii oleksime vältinud paljusid vääritimõistmisi.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles