Tarbijakaitseamet läks Elisaga tasuliste arvete pärast kohtusse

Mobiilside operaator Elisa.

FOTO: Toomas Huik / Postimees

Tarbijakaitseamet pöördus Elisa vastu kohtusse, kuna too küsib raha nii paber- kui e-arve eest.

«Tegemist on tarbijakaitseameti hagiga Elisa Eesti AS vastu tüüptingimuste kasutamise keelamiseks. Tüüptingimused, mille kasutamise keelamist taotleme, on seotud arvete edastamisega tarbijatele paberkandjal ja e-posti teel,» selgitas tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski, märkides, et kuna tegu on poolelioleva vaidlusega, siis nad rohkem kommenteerida ei saa.

Elisa pressiesindaja Marika Raiski ütles, et vaidlus tarbijakaitseametiga puudutab seda, millised arveedastuskanalid on ettevõtte baasteenuse hinna sees ja tasuta ning millised on käsiteldavad tasulise lisavõimalusena.

Elisa alustas paberarvete eest raha küsimist aprillist ning e-arve eest jaanuarist, küsides vastavalt 70 ja 60 senti. Arve panka ning selle vaatamine iseteeninduses on tasuta. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas mai lõpus, et arved peaksid olema tasuta. Tarbijakaitseamet on varem öelnud, et kaalub Elisa vastu kohtusse minekut.

«Antud vaidlusse peaks ilmselt lõpliku selguse tooma menetluses olev tarbijakaitseseaduse muudatus, mis arvete esitamise ja sellega seonduvate tasude küsimise loodetavasti üheselt reguleerib,» sõnas Raiski.

Tarbijakaitseseaduse muudatus, mis peaks jõustuma järgmise aasta juulist, näeb ette, et vähemalt üks arveedastusviis peaks olema tasuta. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium hindab, et tasuta võiks olla paberarve, et arveldatud saaksid ka vähemkindlustatud ning eakamad kodanikud - seletuskirjas selgub, et viiendik inimesi internetti ei kasuta.

Soomes sai Elisa paberarvete tasuliseks muutmise eest 100 000 eurose suuruse trahvi, kuna arvete esitamine on operaatorile kohustuslik.

Istung toimub 15. oktoobril.

Tagasi üles