Enim rahulolematust tekitab mobiiltelefonide ja kodutehnika kvaliteedi langus

Mobiiltelefon.

FOTO: AP / Scanpix

Kõige rohkem rahulolematust tekitab tarbijate seas tuntud kaubamärki kandvate mobiiltelefonide, kodutehnika ja teksapükste kvaliteedi langus, selgus E24.ee üleskutsele reageerinud lugejate arvamustest.

Enim kriitikat pälvisid maailma suurima mobiiltelefonide tootja Nokia kaubamärki kandvad telefonid, mille uute mudelite kvaliteet on lugejate hinnangul vanematega võrreldes oluliselt vähenenud.

«Vana Nokia 2110 kannatas uppumise, vihmasajud, kukkumise- nüüdne Nokia 5800 oli kolme kuu pärast nn. niiskuskahjustuse pärast kõlbmatu- kuigi ööbis vaid ühe korra kevadel autos», «Mul on Nokia telefon, mis saab nüüd sügisel 5-aastaseks, kuid mille aku peab minu tavakasutamise juures 4-5 päeva, samuti ei ole temaga kunagi ühtegi probleemi olnud. Elukaaslasel on selle aja jooksul 5-6 Nokia uuemat telefoni olnud ja viimane neist on aasta jooksul juba kolm korda tõsisel parandamisel käinud. Ma lihtsalt ei julgegi endale uut telefoni osta enne kui olemasolev ise otsad annab»,  kirjutasid E24.ee lugejad.

Kodumasinatest tõid lugejad sagedamini välja Elextroluxi ja Whirpooli kaubamärgid. «Kunagi oli tippude tipp. Nüüd on nii, et kui tood poest uue pesumasina, siis käima ta ei lähe ja remondimees tuleb paari päeva pärast, nokitseb veidi ja ütleb, et veetaseme andur oli vigane, vahetas ära,» kurdab lugeja.

Tarbijad ei ole rahul ka tuntud kaubamärki kandvate teksade kvaliteediga. «Mõne aja eest ostetud Lee Cooperi firmamärki kandvad teksased pidasid vastu oluliselt vähem kui odavpoest ostetud mõnekümne kroonised kodused püksid. Firmapüksid läksid mõne kuuga värvist ära, muutusid õhukeseks ja kangas rebenes», «Enamus tuntud firmade teksade kvaliteet on hullem, kui vene ajal tehtud sangari pseudokuluvatel. Lee Cooperi teksad on päris alla käinud - veel 6 aastat tagasi sain vist viimased poolkvaliteetsed püksid, millel oli ainult üks häda-taskud kulusid ruttu auklikuks ja värv väljast pleekis ära. Maal tööpüksteks aga käivad siiani ideaalselt. Kui hiljem samu pükse üritasin osta, öeldi, et see mudel on tootmisest maas. Kõik hiljem ostetu on aga lausa praht».

Lugejate kriitika osaliseks said ka Emmaljunga ja Chicco lapsevankrid. «Emmaljunga vankri raam krigiseb, 1 rattapaar on lääpas. Ja seda peale aastast kasutamist, kusjuures last on sõidutatud sellega suhteliselt vähe, enamasti magas laps akna all. Ostetud uuena. Võrdluseks: sama tootja vanker 6 aastat tagasi-ei mingeid probleeme ega remonte, läbi käinud nö tulest ja veest, kasutatud aktiivselt üle 2 aasta», «Käru, mis oli kunagi titekärude tipp. Nüüd uus käru teist titat vastu ei pea. Hea, kui esimese tite ära suutis kärutada,» kurdavad lugejad.

Kriitikanoolteta ei pääsenud ka autotootja Mercedes-Benz. «Mersude kvaliteet on alla igasugust arvestust, hind on üpriski krõbe ja kvaliteet pehmelt öeldes... Kui vanad mersud sõidavad praegugi ilma probleemideta ringi siis uuemad mudelid lagunevad ära juba 4 aastaga,» märkis lugeja.

Lugejad ei ole rahul ka meie kauplustes müüdavate toiduainete kvaliteediga. Kvaliteedi kõrval tõid lugejad välja pakendite väiksemaks muutumise probleemi. Ehk siis kauba hind jääb küll samaks, kuid kauba kogus väheneb ning lõpptulemust reklaamitakse tarbijale hinnalangusena.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles