Küsitlus: e-poode peab ligi kolmandik Eesti kaupmeestest

Kadri Hansalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ar
Ar Foto: SCANPIX

Swedbanki kaupmeeste küsitlusest selgub, et seni vaid üksikutes kaubandusvaldkondades tugevalt arenenud e-kauplemine on tänavu tõusnud peaaegu iseenesestmõistetavaks lahenduseks kõigis kaubandussektoreis.

Konkurentsis püsimiseks tuleb e-kauplustel kõvasti pingutada kiirete tarneaegade ja kauba kohaletoimetamise mugavuse nimel. Sama trendi näitas ka uuringufirma GfK hiljutine uuring.

Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda sõnul näitab panga korraldatud küsitlus, et e-kaubandusega tegeleb ligi kolmandik Eesti kaupmeestest. «Kaupmeeste endi hinnangul kasvab järgneval kolmel aastal e-kaubanduse osakaal kaubanduses nii Eesti kui välismaistest e-poodidest tehtud ostude põhjal koguni 21 protsendini,» märkis ta.

«Kuigi esmapilgul võib e-kaubandus tunduda suhteliselt lihtsa ja riskivaba ärina, siis tegelikkuses peavad tõsised e-kauplejad arvestama piisava valiku hoidmiseks nii laoseisu finantseerimise kui ka laopidamise kuludega. Kui laia ja soodsa kaubavaliku ning lühikese tarneaja tingimused on täidetud ning veebikaupluse lehekülge on tellimiseks mugav kasutada, ei tohiks edukat e-äri enam miski takistada ning klientide lojaalsus on praktiliselt garanteeritud,» selgitas Peda.

Swedbanki kaubandusettevõtete küsitluses osales ligi 150 erineva suurusega jaekaubandusettevõtet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles