Tuntud kaubamärgid võitlevad tarbijate poolehoiu eest

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pood
Pood Foto: JOHANNES EISELE/REUTERS

Paljud tarbekaupade tootjad võivad kaotada USA tarbijate poolehoiu, kuna ei suuda private label toodetele hinna poolest konkurentsi pakkuda.

Hiljutisest raportist selgus, et kauplustekettide omamärgi tooted ei põhjusta ostjate hulgas enam häbitunnet nende korvi pistmisel, kirjutas Warc.

Seda tõestab ka statistika, nimelt kasvas 2006. ja 2009. aasta vahel omamärgi toodete, mille hulgas olid erinevad toidud, joogid ja majapidamistooted, osakaal 74 protsenti.

Tarbijate poolt ostetud private label toodete osakaal ulatub nüüd USA toidupoodides 20 protsendini ja suuremates supermarketites 18 protsendini.

Omamärgi toodete populaarsemaks muutmisel on kindlasti rolli mänginud ka suurte kaubamärkide keskmiselt 31 protsenti kõrgemad hinnad.

Just odavama hinna aga enam-vähem samaväärse kvaliteedi tõttu ongi paljud tarbijad otsustanud odavamate toodete kasuks. Sealt aga selgub, et senine brändilojaalsus on kõikuma hakanud.

Hirm kaotada klient on aga pannud paljud ettevõtted oma kliendile palju personaalsemalt lähenema.

Magusatootja Mars tuli välja online-teenusega, kus tarbijad saavad ise M&Ms komme kujundada.

Gilette e-poest saab tarbija endale regulaarselt vahetusžilette tellida.

Taoliste pisikeste lisahüvede ja meelelahutusega püüavad erinevad suurtootjad kliente enda juures hoida ja takistada neid private label tooteid tarbimast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles