Ekke Lainsalu: ABC Kinga kampaania on ennast igati õigustanud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pahameelt tekitanud kingareklaam
Pahameelt tekitanud kingareklaam Foto: Mihkel Maripuu

Turunduses ja reklaamis on eristumine üks olulisi võtmeid ja see on klientide tähelepanu endale pööramiseks üks parimaid viise, kirjutab müügiproffide koolitaja Ekke Lainsalu ABC Kinga reklaamist.

Turunduses ja reklaamis on eristumine üks olulisi võtmeid ja see on klientide tähelepanu endale pööramiseks üks parimaid viise.

Eristu hallist massist, tee midagi teistmoodi ja pane inimesed endast rääkima. Eristumiseks saab kasutada huumorit, üllatusmomenti või teatud juhtudel isegi võimalust inimesi šokeerida.

Kui me vaatame asjale läbi selle prisma, siis on antud kampaania end igati õigustanud: ABC Kinga reklaam on kerkinud päevakajalise teemana suure hulga inimeste teadvusesse, saanud tasuta n-ö eetriaega, lisaks on see jututeemaks ka seltskondades – no mida paremat sa ühest reklaamist oskad tahta! Jah, on võimalus, et teatud osa naistest tunneb end puudutatult, võib-olla osale see reklaam ei meeldi, võib-olla kaotab firma mingi protsendi oma potentsiaalsetest klientidest, kuid seevastu võidab ta tõenäoliselt juurde hulga uusi.

Jah, tegu on tõesti piiri peal kõndimisega ja ma ise leian, et naisi ei tohi mingilgi viisil alavääristada, kuid antud juhul sai täidetud reklaami eesmärk - pöörata tähelepanu ja tekitada furoori.

Need inimesed, kes oleks ABC Kinga kauplusest muidu mööda jalutanud, astuvad juba pelgast uudishimust sinna sisse, et vaadata, milline näeb siis päriselus välja see punane king, mille kandjale «välja tehakse».

Solvav? Mõnele kahjuks ilmselt tõesti. Aga kas kingamüüja on ikka ainukesena süüdi? Kes vähegi müügi- ja turundusmaailmaga kursis on, saab aru, et kuidas käib reklaamide tootmine: istuti maha, reklaamiagentuur pakkus välja huvitava ja tavareklaamist pisut eristuvama lahenduse, müüs selle kingafirma juhtkonnale kalli raha eest maha ja võib-olla isegi kasutas veenmismeetodeid sellest, et antud kampaania käiku panna.

Noh, ja reklaamikampaania õnnestus – tähelepanu on saavutatud ja sellest räägitakse.

Mulle meeldivad väga ebatraditsioonilisemad lähenemised ja selletõttu olen ma toonud müügimaailmasse mõiste ebatraditsiooniline ja eristuv müük.

Kuna hall mass on niivõrd prevaleeriv, siis tuleb teatud asju teha teistmoodi, kui tehakse, seda nii müügis kui ka turunduses. ABC Kingal see õnnestus ja selletõttu ma julgustan olema Eesti ettevõtjaid pöörasemad ja põnevamad, et nende reklaamid tekitaksid tõeliselt elevust ja muutuksid osakeseks folkloorist.

Igavad ja mittemüüvad reklaamikampaaniad, kulunud klišeede kasutamine ja tüüpilised stsenaariumid ajavad inimesi ainult haigutama ja võrduvad raharaiskamisega.

ABC Kingal õnnestus tohutus reklaamimüras endale tähelepanu tõmmata ja kuigi ma ei kiida heaks naiste osas mitmeti tajutavaid nalju, siis on tegu tegelikult üsna õnnestunud reklaamiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles