Eesti Post: kandehinna tõus on vältimatu

Aivar Õepa
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maist Omniva nime kasutav Eesti Post plaanib uuest aastast kojukande hinnatõusu.
Maist Omniva nime kasutav Eesti Post plaanib uuest aastast kojukande hinnatõusu. Foto: Jaanus Lensment

Posti kojukande hinnatõus on vältimatu, sest kulud on kasvanud, kirjutab Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas vastuses maakonnalehtedele, kes tegid täna ühispöördumise riigifirma kavandatava hinnatõusu osas.

Kärmase sõnul on Eesti Posti kulud kasvanud nagu ka ajalehtede omad. «Nii nagu ajalehed on tõstnud oma tellimishindu, peame ka meie tõstma oma teenuste hindu. Perioodika kandega seotud kuludest üle 70 protsendi moodustavad personalikulud, mis järgmisel aastal tõusevad ligi 6 protsenti. Kandehinna tõus on vältimatu,» teatas ta.

«Kindlasti ei ole meie soov ühtki väljaannet välja suretada. Hoopis vastupidi – meie huvides on tugevad ja edukad väljaanded, millel on suured tiraažid ja palju tellijaid – seda nii linnades kui maakondades. Mida paremini läheb ajalehtedel ja ajakirjadel, seda rohkem on tööd ja leiba kirjakandjatel.

«Tuletame meelde, et me soovime tõsta kandehinda vaid 4,2 protsenti ja lisaks 0,7 protsenti laupäevase kande eest. Keskmine hinnatõus lehtedele koos laupäevase kandega ongi meie pakkumise kohaselt Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) soovitud 4,3 protsenti. Samas jääks 83 protsendil lehtedest hinnatõus isegi alla 4,3 protsendi,» lisas Kärmas.

Kärmase sõnul puudutab palgatõus just neid kirjakandjaid ja esmatasandi postitöötajaid, tänu kellele maakonnalehed nii argipäeval kui laupäeval tellijate postkastidesse jõuavad.

«Meile on ette heidetud, et me ei ole ajalehtede liidule esitanud täpseid arvutusi, millele meie hinnastamisettepanek põhineb. EALL teab suurepäraselt, et äriettevõttena ei ole meil turukonkurentsi tingimustes võimalik seda teha,» teatas Kärmas.

Kärmase sõnul kohustab seadus Eesti Posti kui olulise turujõuga ettevõtet kohtlema kõiki teenusesaajaid võrdselt, samuti ei tohi Eesti Post osutada teenust alla omahinna. «Leiame, et praegu kehtivad hinnastamispõhimõtted on jäänud ajale jalgu ning ei võimalda meil kaasas käia erinevate väljaannete muutunud vajadustega,» lisas ta.

«Eesti Post on teadliku ja vastustundliku partnerina oma hinnakujunduses tulnud väljaannetele nii palju vastu kui võimalik. Me saame aru, et hinnatõus hammustab eriti valusalt just väiksemaid kohalikke ajalehti. Me ei soovi, et väljaanded, mis laupäeviti ei ilmu, peaksid kinni maksma laupäevaste ajalehtede kandekulud,» märkis Kärmas.

Kärmas lisas, et Eesti Post kohtub lähiajal kõigi väljaandjatega eraldi ning on veendunud, et jõuab läbirääkimiste tulemusena kandehindade osas kokkuleppele.

1. septembrist tõusis ka universaalse postiteenuse hind, Eesti lihtkiri maksab nüüd varasema 45 sendi asemel 55 senti. Tänavu Omniva nime kasutusele võtnud AS Eesti Post selgitas hinnatõusu sellega et kirjade saatmine on vähenenud, aga nõuded teenusele on jäänud samaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles