Kaupmehed peaksid üha enam püüdma eakaid kliente

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford Focus
Ford Focus Foto: SCANPIX

Kuigi äsja võisime Eestis lugeda vanaprouast, kellele kõrge ea tõttu Säästukaardi väljastamisest keelduti, on kaupmeestel siiski aeg aru saada, et eakad on väärtuslikud kliendid, kelle käes on väga suur hulk vaba raha ja vaba aega, vahendab Marketingi Instituut. 

Koos sõjajärgsete beebibuumerite jõudmisega 65. eluaastasse, on vanemale põlvkonnale turundamine muutunud üha aktuaalsemaks valdkonnaks kogu maailmas. Marketingi Instituudi veetavas Turundusraadios kõnelenud Suurbritannia organisatsiooni Mature Marketing Association juhi Mark Beasley arvates sobib vanuritele enim nn «arvestav turundus», mille parimaks näiteks võiks pidada 2001. aastast alates Ford Focuse valmistamist ja tutvustamist.

Turundusraadio külalise Mark Beasley sõnul tuleb igal turundajal hakata üha enam silmas pidama, et 65+ on ühiskonnas kiiresti teiste arvelt kasvav tarbijagrupp. Sellesse vanusesse on Ameerikas jõudnud ka nn beebibuumerid, kes on juba teinud revolutsiooni toidu-, muusika- ja moetööstuses ning olnud oluliseks kaalukeeleks poliitikas.

Beasley sõnul on nn tänapäeva vanurid sageli hoopis aktiivsemad kui nende esivanemad samas eas ning nende nõudmised kaupadele ja teenustele on endiselt väga kõrged. «50-60-aastast inimest ei saa enam rabada vinge reklaamiga, nad on pika elu jooksul näinud kogu reklaamivaldkonna arengut, oskavad reklaame lahti kodeerida,» rääkis Beasley. «Nende jaoks on brändi tilulilust palju olulisemad info ja faktid.»

Vanurite aktiivse eluhoiaku näidetena nimetas Beasley Paul McCartneyd(72), Mick Jaggerit (71) ja David Bowiet (67), kes on paljudele eeskujudeks ja kelle puhul ei saa kuidagi öelda, et nad oleks muutunud aeglasemaks või igavamaks. «Nende puhul ei saa aru, et vananemine oleks oluliselt muutnud nende mõtlemist või käitumist.»

Šampoon või palsam – ilma prillita enam ei näe

Küll aga tuleks seenioridele turundades silmas pidada, et nende füüsilised võimed on kahanenud, sealhulgas nägemine ja kuulmine. Näiteks restoran, kes soovib oma klientidena näha seeniore, peaks arvestama vaiksema taustamuusikaga, suuremas kirjas menüüdega ja kasutama reklaamides suuremat fonti. «On olnud väga palju juhtumeid, kus vanemad naised pesevad pead mitte šampooni, vaid palsamiga, kuna pestes võtavad nad prillid peast ja pakendid näevad välja sarnased,» toonitas Beasley vajadust vanemate inimestega üha enam arvestada.

Beasley sõnul ei vaja vanemad inimesed, et neid lähtuvalt vanusest kuidagi erinevalt kõnetatakse, küll aga ootavad nad, et tootjad ja teenusepakkujad on nende vajadustega arvestanud. Parima näitena nimetas Beasley aastaid Euroopa sõiduautode turul suurimad müüke teinud Ford Focust, mida pole kunagi reklaamitud vanade inimeste autona, kuid mida luues on Beasley sõnul peetud silmas just selle kasutajagrupi vajadusi. Just seetõttu on ka seeniorid Ford Focuse peamised soetajad Euroopas, leidis Beasley.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles