Samost: vastuseid peaks andma Tallinna Sadama nõukogu liikmed Seli, Lillo ja Holsmer

Anvar Samost.

FOTO: Elmo Riig / Sakala

IRLi poliitik ja endine ajakirjanik Anvar Samost leidis, et Tallinna Sadama nõukogu reformierakondlastest liikmed Neinar Seli, Kalev Lillo ja Remo Holsmer peaksid vastama küsimusele, miks Tallinna Sadam saartega parvlaevaühenduse hankel ei osalenud.

«Esmaspäeval oli see kuupäev, kui majandusministeeriumisse pidid saabuma ettepanekud neilt, kes soovivad teenindada avalikku liinivedu Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu parvlaevaliinil ja sinna tuligi, nagu kõik inimesed, kes selle teemaga kokku on puutunud, oskasid ennustada, ainult üks pakkumine ja see tuli Vjatšeslav Leedo firmalt,» rääkis ajakirjanik ja õppejõud Priit Hõbemägi Kuku raadio «Keskpäevatunnis».

«Ainsad inimesed, kes siis arvasid, et võiks tulla rohkem, olid need, kes on määratud Eesti majanduse hea käekäigu eest hoolt kandma, ehk siis majandusminister, kes veel kangekaelselt viimasel hetkel rääkis, et konkursile võib rohkem pakkumisi tulla, see on kas kokku lepitud jutt või naiivne jutt, aga see on igal juhul naljakas,» sõnas Hõbemägi.

«Tahaks natuke Urve Palo kaitsta, sest tal ei jää tõesti praegu muud üle, kui üritada sellest lollist situatsioonist mingi võimalikult mõistlik väljapääs leida. Ta on pidanud nädala jooksul palju intervjuusid andma ja tema vastused ei kõla võibolla tõesti kõige mõistlikumalt, aga inimesed, kes ei ole pidanud sel nädalal mingeid vastuseid andma, on inimesed, kes on Urve Palo ja Eesti riigi sellisesse olukorda pannud, need on Tallinna Sadama nõukogu liikmed ja olulised reformierakondlased Neinar Seli, Remo Holsmer ja Kalev Lillo, need on need inimesed, kes on tekitanud tänase olukorra, aga nende käest ei küsi mingil põhjusel keegi midagi,» rääkis Anvar Samost.

«Oli terve valitsuse otsus, nii Reformierakonna kui IRLi ühine otsus möödunud aasta septembrist, kus Tallinna Sadamale anti ülesanne, selle taga oli ka peaminister Andrus Ansip, võimalik, et ta on tänaseni, selle taga oli rahandusminister Jürgen Ligi, kes täna selle otsuse taga enam ei ole ilmselgelt mingil põhjusel, ja kui see otsus oleks läinud Tallinna Sadama ja eelkõige selle nõukogu poolt täitmisele, siis meil oleks tänaseks kolm laeva olemas. Neljandat laeva tõenäoliselt ehitataks,» kirjeldas Samost.

«Kui lepingu lõppemiseni oli viis aastat, hakkas majandusminister Juhan Parts pidama läbirääkimisi nende laevade leidmiseks, viis aastat! Öelge, et viis aastat on kuidagi lühike aeg. Peaksime küsima mitte Urve Palo, vaid Neinar Seli, Kalev Lillo ja Remo Holsmeri käest, miks asjad nii on, nagu nad on, miks Tallinna Sadama nõukogu enamus blokeeris ainuaktsionäri otsuse täitmist, see on huvitav ja keskne küsimus. Ja siis peaksime küsima valitsusse sattunud sotsiaaldemokraatidelt, kuidas juhtus, et Urve Palo, kes ametisse astudes mõned nädalad rääkis, et need praamiasjad tuleb ära korraldada nii, nagu eelmine valitsus otsustas, ühel hetkel muutis järsult meelt ja asus kaitsma hoopis teistsugust seisukohta, mis on tänaseks toonud sellise lahenduse,» leidis Samost.

Tagasi üles