Erik Sakkovi juhtimismõtted: mõtle suurelt ja ära anna alla

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Erik Sakkov
Erik Sakkov Foto: Tairo Lutter

Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov tõdes oma juhtimismõtteid jagades, et mõelda tuleb suurelt, ning oma eesmärkide poole püüdlemisel ei tohi alla anda.

1. Mõtle suurelt

Seada tuleb julgeid eesmärke ja vaadata kaugele. Kui ei saa maailma suurimaks, siis saab maailma koduseimaks?

2. Näe suurt pilti

Tea, mida tulemuseni jõudmiseks tuleks teha. Tee see ära. Lõpuni välja. Eesmärgid võivad olla suured ja väikesed. Kõik nad tuleb täita. Siis moodustub tervik.

3. Hoia inimesi

Inimesi peab hoidma. Peab aru saama, et sa ei ole tuhkagi väärt ilma tiimita. Saada aru, mida on vaja teha, panna tegevused tähtsuse järjekorda ja see kõik oma tiimi abil ära teha. Kuni viimanegi idee on ellu viidud.

4. Innusta inimesi

Julgustada inimesi olema loomingulised ja tegema asju paremini kui plaanitud ja eeldatud. Tulemusi ei ole võimalik saavutada käskude ja keeldudega, vaid eeskuju ja energiaga.

5. Informeeri inimesi

Oluline on hoida ka oma inimesed lõppeesmärkide suhtes informeerituna, et nad saaks aru, mis siis saab, kui kõik on oma ülesandeid täitnud. Iga ettevõtte lüli peab teadma, mis on suur pilt, mis on see, mille nimel rabeletakse.

6. Ravi põhjust, mitte tagajärge

Me teame neid põhjusi, miks näiteks meie lennundus kiratseb: kaugus suurtest turgudest ning meie pisike rahvaarv - olematu turg lennunduse mõistes. Aga kõigi nende põhjustega saab võidelda, nende mõju kas vähendada või koguni likvideerida. Öelda, et ei tulnud välja saab siis, kui kõik võimalused on ära proovitud. Kuni mingigi võimalus on proovimata - alla ei anna.

7. Inspireeri klienti

Meie kliendiks on lennufirmad ja lennufirmade kohalemeelitamine on tegelikult puhas müügitöö. Meie ülesandeks on klienti kuulata ja kaasa mõelda, klienti inspireerida ning lahendusi pakkuda. Eks see paneb meile ka moraalseid kohustusi. Sest kui oleme klienti veennud, et Tallinn on hea sihtkoht, kuhu lennata, siis me peame ka ise kaasa aitama, et kõik hästi läheks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles