Saare maavanem: lennuliin peaks toimima kommertsalustel

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on tehtud Kuressaare lennujaamas oktoobris, kui Estonian Air tegi oma liini promolennu.
Foto on tehtud Kuressaare lennujaamas oktoobris, kui Estonian Air tegi oma liini promolennu. Foto: Raul Vinni / Oma Saar

Saare maavanem ei pea adekvaatseks mitmeid väiteid ja ettepanekuid, mis Saaremaa Transpordikorralduse Survegrupp esitas Tallinna-Kuressaare lennuliini probleeme käsitlevas avalikus kirjas.

Maavanem Toomas Kasemaa rõhutas vastuses survegrupi avalikule kirjale, et peamine osa lendude hilinemistest on tingitud ilmastikust ning siin ei saa olukorda parandada ei maavalitsus kui reiside tellija ega ka Estonian Air kui lendude teostaja. «Samalaadne olukord oli ka eelmise vedajaga,» märkis Kasemaa. «Olukorda parandab tunduvalt ILS (Instrumental Landing System) seadmete paigaldamine Kuressaare lennuväljale käesoleval aasta,» lisas ta.

Väide, et Saare maavalitsus ei ole reageerinud sagenenud tehnilistele riketele eelmise aasta lõpust, on Kasemaa sõnul deklaratiivselt ja kontrollimatult esitatud. «Olen ise antud küsimuses korduvalt kohtunud Estonian Airi juhtkonnaga ning sama on teinud ka arengu- ja planeeringuosakonna töötajad. Saare maavalitsus on edastanud ka Estonian Airile hoiatuse lepingujärgse trahvi tegemise kohta 9. detsembril 2009 kirjaga nr 10-2/2615,» kinnitas ta. «Samuti on Saare maavalitsus kutsunud kokku kohtumise Saaremaa huvirühmade ja Estonian Airi vahel 18.juunil.»

Maavanem ei saa aru survegrupi poolt soovitatud fikseeritud piletihinna mõttekusest. «Kas ma saan õigesti aru, et Te soovite piletihinna tõusu neile, kes oma reisi varasemalt on ette planeerinud? Sest avaliku teenindamise lepingus planeeritud piletitulu peab vedajale laekuma. See tähendab et madalamad hinnad tõusevad ja kõrgemad langevad ja jõuame umbes hiidlastega samaväärsele piletihinnale mis on oluliselt kõrgem praegusest madalaimast hinnast,» oli maavanema vastuses kirjas.

Survegrupi ettepanek kahe erineva lennuki kasutamiseks Kuressaare-Tallinn liinil on Kasemaa sõnul esmasel hinnangul ebareaalne, ehkki ta lubas, et maavalitsus kaalub ka seda ettepanekut.

Kasemaa rõhutas, et praegu on maavalitsus reiside tellimisel piiratud riigieelarveliste võimalustega ning järgneval aastal riigieelarveliste vahendite suurenemist ilmselt ei tule. «Seetõttu peabki vaatama alternatiivsele lahendile, milleks on nõudmisel baseeruv kommertsalustel lennuliin,» märkis Kasemaa

Survegrupi väiteid, et lennuühendus on oluline peamiselt ainult saarlastele ja kaugematest sihtkohtadest otse Kuressaarde lendavate reisijate osatähtsus on väike, nimetas maavanem deklaratiivselt esitatuks. «Kindlasti nõuab reisijakäitumise ning reisijagruppide selgitamine täiendavat uuringut ning Saare maavalitsus teeb vastava uuringu, kui on lõpetanud käesoleval aastal Ruhnu ühistranspordi uuringu,» lisas ta.

«Saare maavalitsus peab oluliseks, et tulevikus on lennuliiklus enam üles ehitatud kommertsalusel ning et reaalne nõudmine lennureiside teostamiseks kasvab,» rõhutas Kasemaa. «Näiteid teiste Läänemere saarte näol ei pea kaugelt otsima - Gotland, Ahvenamaa ja Bornholm. Neil kõigil toimib tihe lennuliiklus kommertsalustel ja toetatakse mitte vedajat, vaid saarlasest reisijat.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles