Kliendid eelistavad ümardatud hindu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kliendid eelistaksid ümardatud hindu
Kliendid eelistaksid ümardatud hindu Foto: Peeter Langovits

Kui võimalik, eelistavad kliendid kauba eest maksta ümardatud summa, ehk siis terve euro või dollari. 

Kui kauplustes on hinna lõpus kas 49, 99 või 9 on aeg hinnapoliitika üle vaadata ning minna üle ümardatud hindadele, vahendab thebuildnetwork.com.

Ajakirjas Journal of Economic Psychology ilmunud uurimustöö peamine sõnum on, et kliendid on selguse eest tänulikud ja jätavad seega ka rohkem raha poodi.

Töö autorid uurisid tarbijate kulutamisharjumusi olukorras, kus neil oli mõningane voli lõpliku hinna üle otsustada: jootraha jätmine restoranis, auto tankimine ja endale meelepärase summa maksmine videomängu World of Goo alla laadimise eest.

World of Goo mängijates lõviosa maksis mängu eest täis dollari, vahendab strategy-business.com. 73 protsenti restorani külastajatest jättis jootraha ilusa ümardatud summa jagu. Ehk siis pigem 4 dollarit, kui 3,67.

Mootorikütuseostjatest, kellest osa maksis sularahas ja osa kaardiga, eelistas 56 protsenti maksta täis dollari. Lisaks veel 7 protsenti ostjatest, kelle kütusearve lõppes ühe sendiga, mis tähendab, et puudu jäi lihtsalt näppude nobedusest. Kusjuures kütuse koguse suhtes suurt ümardamiseelistust ei täheldatud.

Kliendid hindavad ausust ja selgust ning seostavad ümardatud hindu kõrgema kvaliteediga. Inimesed eelistavad maksta kauba eest selge ümardatud summa ning lootus, et 9-ga lõppevad hinnad viitavad allahindlusele ei tekita kuigi suurt ostuhuvi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles