Turundusagentuurid ei toeta kiirlaenude reklaami piiramist

Aivar Õepa
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirlaen.
Kiirlaen. Foto: Margus Ansu

Eesti juhtivaid turundusagentuure ühendava Eesti Turunduskommunikatsiooniagentuuride Liidu teatel on reklaamiseaduse muutmise eelnõus kavandatavad piirangud suuresti ebavõrdseid tingimusi loovad, raskesti kontrollitavad ega lahenda tegelikkuses kiirlaenudega seoduvaid sotsiaalseid probleeme ühiskonnas.

«Ettevõtjatele tuleks luua võrdsed tingimused ning kõik eraiskutele laenuteenuseid pakkuvad isikud allutada ühtsele finantsinspektsiooni järelevalvele,» ütles Jüri Luud, liidu tegevjuht. «Kiirlaenureklaami keelamine ei lahenda kiirlaenudega seonduvaid probleeme. Toetame Eestis tegutsevaid pankasid ühendava pangaliidu väljaöeldud seisukohta - kiirlaenuprobleemide lahendamise fookuses ei saa olla reklaamipiirangud, vaid laenutaotlejate maksevõime sisuline hindamine ning krediidiandjate tegevusloastamine ja järelevalve.»

«Eesti turundusagentuurid on selgelt vastu praktikale, kus piiratakse ühe vői teise reklaamiliigi kasutamist ilma sisulise põhjenduseta,» teatas Luud. «Meie hinnangul on see ebaproportsionaalne ning ebaefektiivne meede, mille rakendamine ei too kaasa soovitud tulemusi, küll aga tekitab rohkesti ebaõiglust ja segadust. Usume, et valitsus suudab kiirlaenude probleemiga tegeleda ka sisuliselt ning mitte toetada seaduseelnõu, mille eesmärgiks on vaid kosmeetilised parandused.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles