Steve Jobs sai rivaalidelt pragada

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Steve Jobs 16.07.2010 toimunud pressikonverentsil, kus käsitleti iPhone 4 leviprobleemi.
Steve Jobs 16.07.2010 toimunud pressikonverentsil, kus käsitleti iPhone 4 leviprobleemi. Foto: Paul Sakuma/AP

Samsung ja HTC andsid eile terava vastulöögi Apple’i tegevjuhile Steve Jobsile, kelle väitel on iPhone 4 leviprobleemid nutitelefonidele üldomased.

Jobs, kes läinud reedel vastumeelselt viimase iPhone’i antennihädade pärast vabandas, väljendas end seejuures üsna sõjakalt ja väljakutsuvalt.

Kõigepealt väitis ta, et Apple’it kiusatakse taga lihtsalt kadedusest. Seejärel näitas ta videot, mis rõhutas Research in Motioni BlackBerry, Samsungi Windows-telefoni ja HTC Android-mobiili samalaadseid probleeme.

Samsung ja HTC, kes on mõlemad nutitelefonide tootmise esirinnas, pahandasid eile Jobsiga päris kõvasti. Oma rahulolematust väljendas nädalavahetusel ka RIM.

«Apple tegelegu oma asjadega,» ütles reporteritele HTC finantsdirektor Hui-Meng Cheng. «Leviprobleemid ei ole mingisugune nutitelefonide tavaprobleem.»

Samsung ütles, et selliseid probleeme, nagu Jobs pressikonverentsil kirjeldas, «ei ole meie telefoniga siiamaani juhtunud – ega saagi juhtuma».

Ekspertide sõnutsi ei saa Apple’i poolt reedel näidatud videoid pidada teaduslikeks testideks.  Samuti viitasid nad sellele, et Apple’i puhul esineb tarbijate kaebusi sagedamini.

«Midagi sellist annab alles järgi teha,» ütles pressikonverentsil näidatud esitluse kohta Canalyse analüütik Chris Jones.

Apple on esimesena paigutanud antenni väljapoole telefoni, selle ääre ümber. Seetõttu on ka antenni puudutamise võimalus suurem.

Teised tootjad paigutavad antenni reeglina koos teiste komponentidega telefonide sisse, mistõttu need ka suuremad kipuvad olema.

«See on täiesti vastuvõetamatu, et Apple üritab kiskuda RIMi sellesse segadusse, mille nad ise korraldasid,» ütles RIM nädalavahetusel, juhtides ühtlasi tähelepanu sellele, et nende kliendid ei vaja oma BlackBerryde toimimiseks kummiääriseid – viidates Apple’i poolt pakutud lahendusele.

«See, mida Apple RIMi toodete kohta väidab, on mõeldud avalikkuse tähelepanu kõrvalejuhtimiseks antenniprobleemilt ja piinliku olukorra leevendamiseks,» kirjutas RIM.

Analüütikud, kes ennustasid reedel, et Apple’i vabandus olukorra ehk maha rahustab, on nüüd pigem seda meelt, et Jobs on oma agressiivse kaitsekõnega veelgi õli tulle valanud.

«Lepituskõnest oli asi kahjuks kaugel,» kirjutas eile oma klientidele Sanford Bernsteini analüütik Toni Sacconaghi. Ta lisas, et selline liigne enesekindlus võib kliente ja aktsionäre ajapikku eemale peletama hakata.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles