«Lelulugu 3» lööb rekordeid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toy Story 3.
Toy Story 3. Foto: YOSHIKAZU TSUNO/AFP

Animafilm «Lelulugu 3» on esimese kuuga toonud sisse juba 630,2 miljonit dollarit ning tõotab kujuneda oma kategoorias Disney läbi aegade tulusaimaks teoseks.

Samas ei ole pooled maailma kinoturgudest filmi veel näinudki.

Disney viivitas filmiga suurimatel Euroopa turgudel teadlikult, kuna ei soovinud «huvide konflikti» jalgpalli MMiga. Suurbritannias esilinastub «Lelulugu 3» täna, Hispaanias, Saksamaal ja Skandinaaviamaades aga alles augustis.

Prantsusmaal purustas film Disney animafilmide avanädalavahetuste kassarekordi. Kui Euroopas tervikuna hästi läheb, jääb ilmselt seljataha ka Disney seni parimat tulemust näidanud animafilm «Kalapoeg Nemo», mis tõi 2003. aastal maailma lõikes sisse 868 miljonit dollarit.

Kas «Lelulugu 3» läheb aga mööda ka DreamWorks Animationi filmist «Shrek 2», mis 2004. aastal brutotulu poolest «Nemot» edestas ja animafilmide «majandusedetabelit» juhib, pole veel selge.

Hollywoodi jaoks oli «Lelulugu 3» edu parajaks üllatuseks, kuna filmi esimene osa jõudis vaatajateni aastal 1995 ning seda siis imetlenud lapsed on juba suureks jõudnud kasvada.

Disney tegevjuhi Bob Igeri sõnutsi on «Lelulugu» tõeline kaubamärk, mida saab kasutada nii teemaparkides, kirjastuses kui erinevate tarbekaupade puhul.

«Igast filmist sellist kaubamärki teha ei saa ega tasugi,» ütles ta. «Kõige tähtsam on teha tõeliselt häid filme. Kui siis mõni film kaubamärgi mõõdu välja annab, on see meie jaoks suur asi ja me võtame sellest viimase välja.»

15 aastat tagasi ei puudunud Buzz Valgusaasta vist küll ühestki jõuluvana kingikotist, tänagi aitavad filmiga seotud mänguasjad Disney tarbijadivisjoni ja litsentseeritud partnerite kasumeid lakke lükata.

Matteli kvartalikasumil õnnestus tänu «viimase seeria leludele» lausa kahekordistuda.

«See film on lausa loodud ihaldusväärsete mänguasjade valmistamiseks,» ütles Iger. «On ju kaubamärk ise 15 aastat vana, kuid siiski jätkuvalt värske ja ahvatlev.»

Disney on teinud filmist ka omaenda videomängu, ühtlasi avatkse Pariisi Disneylandis sel suvel uus «Leluloo» kangelastega atraktsioon.

Iger ei välistanud ka neljanda osa tulekut, kuid ütles siiki, et otsused võetakse vastu sisu ja kvaliteedi – mitte kommertskaalutluste järgi.

«Lelulugu 3» valmis Pixaris, mille Disney ostis 2006. aastal 7,4 miljardi dollari eest. Pixari filmidel läheb reeglina paremini, kui Disney enda omadel. Pixaril on parasjagi teoksil veel kaks järjelugu, «Autod 2» tuleb vaatajate ette tuleval suvel.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles