Hüpikreklaamide looja palus vabandust

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hüpikreklaam
Hüpikreklaam Foto: Kuvatõmmis

Veebilehitsemise juures on üks kõige vihatuimaid nähtusi lõputud lahti hüppavad reklaamiaknad, mis klikke lunivad.

Hüpikreklaamide looja Ethan Zuckerman esines lõpuks ametliku vabandusega, vahendab CNN. 1994.-1999. aastatel töötas Zuckerman veebilehtede majutust töötavas firmas Tripod.com ja maadles kahanevate sissetulekutega.

Üks Tripodi kliente, autotootja, ei olnud rahul, et tema reklaam ilmus seksileheküljel. Protestile vastuseks kirjutas Zuckerman jupi koodi, mis võimaldas reklaame veebilehitsejast väljaspool, eraldi akendena näidata. Nii ei olnud reklaamija sõnum enam kõrvuti maksja meelest sobimatu sisuga.

«Palun vabandust! Meie kavatsused olid head!» räägib Zuckerman tagantjärele. Praegu töötab ta MIT Media Labis. Tema sõnul on nüüdisaegne, reklaamidest toetatud sisuloomise mudel internetis tupiktee. Zuckerman sooviks näha vähem reklaame ja rohkem tasuliste teenuste tellijaid või siis sisuloojate toetamist mikromaksetega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles