Google’i kasum valmistas pettumuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Google’i teise kvartali kasum ei küündinud vaatamata ootamatult suurele käibele Wall Streeti poolt prognoositud tasemeni.


Nimelt on firma otsustanud oma tegevust oluliselt laiendada, mis omakorda nõuab mahukaid investeeringuid. Kuigi investoreid oli kõrgemate kulude suhtes ette hoiatatud, langesid firma aktsiad eilse börsipäeva järeltehingutes siiski 4,2 protsendi võrra.

Google ütles, et palkas teises kvartalis ligi 1200 uut töötajat. Nii tempokalt ei ole firma laienenud juba kaks aastat.

Google’i juhid on juba mõnda aega rõhtanud, et majanduslangusega kaasnenud pidev kulude jälgimine on nüüdseks seljataga ning ees ootab uute turgude vallutamine.

Netokäive kasvas teises kvartalis 24 protsendi võrra 5,1 miljardi dollarini, ületades enamike analüütikute prognoositud 5 miljardit dollarit. Aktsiatulu, mille järgi investorid firmat tegelikult hindavad, jäi prognoosidest 10 senti allapoole, 6,45 dollari peale.

Mullu samal ajal oli vastav näitaja 5,35 dollarit. Teise kvartali ärikasumi rentaablus oli 39 protsenti, seega väiksem kui avakvartali 41 protsenti.

Finantsdirektor Patrick Pichette ütles, et Google investeerib julgelt internetiturgudesse, mis peaksid eeloleval kümnendil oluliselt laienema: «Me usume, et praegu on selleks just õige aeg.»

Nagu selgub, on firma põhitegevuse ehk siis otsingutega seotud reklaamiäri kasumlikkus tõusnud väga tagasihoidlikult.

«Klikitasu» - ehk rahasumma, mis iga reklaamile tehtud kliki pealt Google’ile makstakse - tõusis teises kvartalis vaid 4 protsendi võrra, kuigi prognoositud oli 6-8 protsenti.  

Osaliselt tuleneb see tagasilöök mobiilireklaamide madalamatest hindadest, samuti hetkel odavast reklaamindusest arenevatel turgudel nagu Indias ja Brasiilias, ütles Pichette.

«Need kaks valdkonda kasvavad uskumatult kiiresti, kuid esialgu löövad nad klikitasu ilmselt veidi alla,» ütles ta.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles