Elektroonika põud seiskas Nissani tehased

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nissan tutvustas elektriautot Leaf.
Nissan tutvustas elektriautot Leaf. Foto: Nissan

Nissan peatab täna kolmeks päevaks töö kahes USA koostetehases, kuna oluliste komponentide tarned Hitachist on katkenud.

Mõlemad tehased valmistavad Nissani müügihitti USA turul, sedaani nimega Altima.

Nissan hoiatas juba teisipäeval, et komponentide põud, mis Jaapanis tootmist takerdas, võib mõjutada tehaste tööd ka USAs ja Mehhikos.

Eile peatas Nissan tootmise neljas Jaapani tehases, kus neid üldse kokku on viis. Tööseisak puudutas ligikaudu 15 000 autot.

Hitachi teatas, et on jäänud graafikust maha mootorite kontrollmoodulite tarnetega. Tegemist on elektrooniliste seadmetega, mis juhivad ja kontrollivad mootori tööd.

Nissani aktsiahind kukkus Tokyos täna 2,5 protsenti, ületades seega turu üldise 1-protsendilise languse.

Nissan ütles, et Hitachi Automotive Systems on neile kinnitanud, et lahendab probleemi nädala lõpuks ära.

Nissani tootmisjuht Toshiyuki Shiga ütles teisipäeval Tokyos reporteritele, et tegemist on «väga ootamatu ja harvaesineva probleemiga».

«Meil ei ole võimalik koheselt midagi ette võtta, kuid loodame, et tulevikus oleme sellisteks kriisideks paremini ette valmistatud,» ütles Shiga.

Tootmise seiskumine näitab, kuivõrd suureks on muutunud üha keerukamate elektrooniliste süsteemide osakaal autodes. Sellised süsteemid on olnud rambivalguses ka oma rolli pärast ligi 10 miljoni Toyota tagasikutsumises.

Efektiivsuse mõttes tellivad autotootjad ja nende «esimese ešeloni» tarnijad enamiku komponente samast regioonist, kus nad oma autosid valmistavad ja müüvad.

Jaapani firmad on eriliselt silma paistnud sellega, et hoiavad tähtsaid autoosi varuks sellisteks eriolukordadeks, nagu näiteks maavärinad. Elektroonikat on aga odavam transportida ja seda ostetakse tavaliselt sisse mere tagant, tihti ka spetsiifilistelt tarnijatelt.

Nissani sõnutsi sai tarneprobleem alguse sellest, et STMicroelectronics ei suutnud tagada Hitachile oma Itaalia tehasest mikrokiipe, mida viimane autoosa valmistamisel kasutab.

Aprillis seiskus ajutiselt Nissan Cube’i, Murano ja Rogue’i tootmine, kuna puudu jäi Iirimaal valmistatud anduritest.

«Jaapanlastel on tavaliselt varutarnijad olemas – juhuks, kui keegi alt veab,» ütles IHS Automotive’i analüütik Jim Gillette.

 «Aga elektroonikaga on lood teised, kuna sellise kiibi väljaarendamine on raske. Elektroonika ajab asja keerukamaks.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles