Hotellid paindlikes check-in’ides tulevikku ei näe

Anette Parksepp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hotell Palace
Hotell Palace Foto: Jelena Rudi

Hotellide sõnul on keeruline muuta tubadesse sisse- ja väljaregistreerimise kellaaegu praegusest paindlikumaks, kuna majutusettevõtted ei suudaks pakkuda kvaliteetset teenust – eelkõige on küsimus tubade koristamises.

Tallinnas Radisson Blu Hotel Olümpias algab check-in (sisseregistreerimine) kell kolm päeval ja check-out (väljaregistreerimine) toimub kell 12 lõunal. Hotelli müügijuht Liina Aavik ütles, et kui hotellis on vabu tube, on nad kellaaegade osas paindlikud ja pakuvad varem saabuvatele klientidele varasema sisseregistreerimise võimalust. Hilise lahkumise korral saavad soovijad kokkuleppel hotelli vastuvõtuga kasutada oma tuba ka pärast keskpäeva, kinnitas Aavik.

Von Stackelberg Hotel Tallinna, Kreutzwald Hotel Tallinna, City Hotel Tallinna ja Vihula Manor Country Club & Spa hotelli ühendava Unique Hotels Groupi turundus- ja müügidirektor Liina Pärlin rääkis, et kõigis nende hotellides on kindel aeg, millest alates saavad kliendid tulla ja millal peavad hotellist lahkuma. Tallinna hotellides algab sisseregistreerimine kell kaks päeval ja Vihula mõisas kell neli õhtul. Väljaregistreerimine toimub samuti kell 12.

Pärlin tõdes, et kuigi registreerimisajad on kindlaks määratud, on hotellid juba praegu võimalikult paindlikud ja tulevad võimalusel alati kliendile vastu ka hilise check-out’iga või varasema check-in’iga. Turundusjuht selgitas, et see oleneb hotelli täituvusest ja sellest, kui palju külalisi samal päeval hotellist lahkub ning asemele tuleb.

Vihula mõisas asuvad hotellitoad seitsmes erinevas majas ning kui mõisakompleks on eelmisel päeval olnud külalisi täis, siis kogu kompleksi ei saa kiirelt koristada, vaid see võtab aega, selgitas Pärlin. Vihulas saavad külalised varasema saabumise korral jätta oma asjad pagasiruumi ja kasutada mõisa vaba aja veetmise võimalusi.

«Samuti tuleb aru saada hotelli koristajatest, neil peavad olema samuti inimlikud töötingimused ning kindel aeg, mil nad saavad tube koristada,» sõnas Pärlin. «Uskuge, tubade koristamine ei ole kerge töö ning saada kogu hotelli toad korda kahe või nelja tunniga – see nõuab väga kiiret tegutsemist.»

Ta jätkas: «Soovime pakkuda kvaliteetset teenust, seetõttu on vaja aega, et toad saaksid korrektselt koristatud ning külalisel ei tekiks tunnet, nagu teda poleks hotelli oodatud.» Ta arvas ka, et kui hotellides oleks paindlik check-in ja check-out, siis kliendid ei pruugi sellest aru saada ja võib tekkida segadus: «Kliendile on ka mugavam, kui ta teab, millal ta kindlasti hotelli saab tulla ning ei pea oma tuba ootama.»

Nelja Tallinna hotelli ühendava Merion Hotels Groupi müügidirektor Olle Selliov ütles, et Meriton Grand Conference & Spa hotelli puhul peavad sisse- ja väljaregistreerimise kellaajad olema kindlasti fikseeritud. See aga ei tähenda Selliovi sõnul, et kliendile vastu ei tulda, kui võimalus on: «Ikka püüame olla kliendisõbralikud.»

Selliov tähendas, et hotelli võimalused on eriti piiratud kõrghooajal, nagu praegu, mil hotelli täituvus on suur. «Meie 465 toa jaoks on see välja- ja sisseregistreerimise vahele jääv paar tundi väga-väga lühike aeg, et kõik toad klientide jaoks korda seada. Siin on klientide saabumise ja lahkumise jälgimine võtmetähtsusega, et saaksime oma ressursse võimalikult hästi kasutada,» sedastas müügidirektor.

Ta ütles, et väljaspool kõrgperioodi on nad võimalusel lubanud tuba kasutada paar tundi kauem ilma lisatasuta. Kui külastajad soovivad külastust pikendada kuni õhtuni, on nad siiski rakendanud päevahinda.

Paindlikkusega on omaette probleemid väikestel hotellidel. Viiekümne toaga Oru hotelli tegevjuht Katrin Kalde ütles, et nad saavad klientidele anda toa ettenähtust varem vaid siis kui eelmisest õhtust on vabu tube üle jäänud. Seejuures tuleb aga silmas pidada, et Oru hotelli täituvus oli juulikuus 94 protsenti, seega on hotell suvel peaaegu kogu aeg täis ja vabu tube lihtsalt pole – sama olukord on Kalde sõnul ilmselt ka teistes majutusettevõtetes.

Väike hotell ei majuta üldjuhul gruppe, vaid üksikuid inimesi. See tähendab, et külastajate hotellist lahkumise aeg pole tavaliselt ette teada. «See ei oleks väga eetiline, kui iga kliendi käest hakata küsima, millal ta lahkub. Gruppide puhul on see lihtne, sest on teada – ahah, grupp läheb kell seitse ära, nii et toateenijad tulevad varem tööle ja hakkavad riburada järjest koristama ja võib-olla kella üheksaks-kümneks on toad juba puhtad,» selgitas Kalde. Üldiselt on aga check-in klientidele garanteeritud alates kella kahest.

Kalde märkis, et kui külastajad soovivad end hotelli registreerida üks-kaks tundi ettenähtust varem, siis vabade tubade olemasolul saavad nad seda teha lisatasuta. «Kui nad väga vara tahavad tuba saada – on ka selliseid juhuseid, kui klient tuleb hommikul kell kuus kohale –, siis me charge’ime (võtame tasu) küll poole toa hinnast,» tõdes Oru hotelli juht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles