Sigarifirma tervitab uusi miljonäre

Sigar.

FOTO: Mihkel Maripuu

Kuuba kvaliteetsigarite firma Habanos tänab edu eest maailma kiiresti täienenud miljonäride armeed ning nuputab, kuidas hiilida mööda kõikjal maad võtnud suitsukeeldudest.

Erinevalt Fidel Castrost ja Che Guevarast ei ole Habanose bossidel rikaste vastu midagi. Oma tänavuse müügiedu – hetkeseisuga on kasv 4,3 protsenti – omistavad nad just jõukate inimeste suitsuhimule ja jõudsalt kosuvale miljonäride kogukonnale.

Alles mullu langes Habanose müük 7,7 protsenti.

«Müük läheb ülesmäge praktilisel kõigis regioonides – kui kriisidega kimpus Hispaania ja Kreeka välja arvata,» ütles Financial Timesile Habanose asepresident ja müügijuht Manuel Garcia.

«Meie peamine eesmärk on leida viise, kuidas pääseda mööda keeldudest ning liikuda edasi selles ülimalt vaenulikus keskkonnas,» lisas ta.

Firma arendusjuht Javier Terres ütles, et Habanos teeb kõva tööd edendamaks mugavate vabaõhu-suitsetamisalade ehitamist. Just see on tema sõnutsi pööranud positiivseks sigarimüügi Suurbritannias.

Ühtlasi propageeritakse sigariklubide võrgustike rajamist muuhulgas Saksamaal ja Araabia Ühendemiraatides.

«Me teeme tihedat koostööd jaemüüjatega, et nad mõistaksid lisaks meie toodetele ka Habanose maailma kui sellist – ning kuidas seda laiendada,» ütles Terres.

Terres prognoosib siiski kvaliteetsigarite turule tulevateks aastateks stagnatsiooni ja võib-olla ka kerget langust.

«Meie strateegia on sihtida turu ülemisi kihte, taktika aga klientidele ruumi juurde nikerdada,» ütles ta. «Võtmesõnad on eripakkumised ja piiratud seeriad, eksklusiivsed pakkumised.»

Näiteks tõi Terres firma viimase piiratud seeria, enam kui 35 eurot maksva Cohiba sigari, mida on juba tellitud kaks korda suuremas koguses, kui laos saadaval on.

Kuigi tubakakasvatus ja sigaritööstus mullu oluliselt kahanesid, et tähenda see Terresi sõnutsi, et neil kehvasti läheks.

«Möödunud aastal müük küll langes, kuid selles keskkonnas, kus vaid tugevad ellu jäävad, suurenes meie osakaal kvaliteetsigarite turul 1 protsendi võrra 71 protsendi peale ning me tagasime 85 protsendi väärtusest. Siia hulka ei ole arvatud USA, kus me kaubandusembargo tõttu müüa ei saa,» ütles ta.

Merrill Lynchi ja Capgemini andmetel kasvas miljonäride arv mullu lausa 17 protsendi võrra – mis on lukskaupade, sealhulgas käsitsi valmistatud Kuuba sigarite valmistajatele tõeliseks rõõmusõnumiks.

«Mida rohkem jõukaid inimesi, seda parem meile. Kui nad suitsust lugu peavad, loomulikult,» teravmeelitses Garcia.

Kõige tugevamaid müügitulemusi näitasid sigarid Aasia ja Vaikse ookeani regioonis, eriti Hiinas, kus rikaste inimeste read täienevad muust maailmast kiiremini.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Tagasi üles