Viimasel hetkel aruande esitanud ettevõtjad jäid spetsialisti toeta

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õnnetu noormees.
Õnnetu noormees. Foto: SCANPIX

E-äriregistris majandusaasta aruande esitamisega hättasattunud suunatakse infotelefonilt netifoorumisse, kus aga vastust probleemile võib oodata tunde.

E-aruandluse foorumi aktiivsus kasvas hüppeliselt 30. juunil, mis oli aruande esitamiseks ametlikult viimane päev. Ööpäeva jooksul postitasid 24 kasutajat 46 hiljem vastuse saanud küsimust. Lisaks on 12 esitatud küsimust siiani avaliku vastuseta, kuid peamise palgalise vastaja, raamatupidamisfirma Rödl & Partner juhataja Reidi Strandbergi sõnul on mõnele kasutajale vastatud ka privaatselt.

Keskmiselt pidi viimasel päeval küsimuse esitanud foorumikasutaja avalikku vastust ootama 8 tundi ja 20 minutit. Kui kõige õnnelikum küsija sai vastuse kätte 6 minutiga, siis kõige rohkem tuli oodata 18 tundi ja 44 minutit. 46 küsimusest 27-le vastasid spetsialistid alles järgmisel kuupäeval, mil ametlik kell aruande esitamiseks juba kukkunud oli.

Foorumi päises seisab tekst, mille kohaselt vastatakse küsimustele ühe tööpäeva jooksul, ent küsimuste rohkuse korral võib tähtaeg ka pikeneda.

Justiitsministeeriumi pressiesindaja Valdek Lauri kinnitusel on töö registrite ja infosüsteemide keskuses korraldatud nii, et ettevõtjaportaali infotelefon lahendab vaid tehnilisi probleeme ja sisulistele küsimustele tuleb ettevõtjal endal foorumist vastuseid otsida.

Eile keskpäeva seisuga oli aruande esitanud 64 protsenti ettevõtetest ja 52 protsenti mittetulundusühingutest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles