Inspektsioon: kiirlaenukontorid säilitavad klientide isikuandmeid lubatust kauem

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirlaen.
Kiirlaen. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Andmekaitse inspektsioon teatas, et tegi möödunud aasta oktoobrist tänavu aprillini koostöös tarbijakaitseametiga kiirlaenuandjate seiret eesmärgiga saada ülevaade sellest, kuidas kiirlaenuandjad klientide isikuandmeid töötlevad. Seire käigus tuvastati rida puudusi.

Inspektsiooni seires osales 19 ettevõtet, millest üheksat jälgiti koos tarbijakaitseametiga. Kohapeal kontrolliti kolme ettevõtet. Vaatluse all olid isikuandmete koosseis, allikad, töötlemise eesmärgid, isikute kategooriad, kelle andmeid töödeldakse, ja andmete säilitamistähtajad.

«Kui kogutavate andmete koosseisu, kasutatavate allikate ja isikute kategooriatega võis rahule jääda, siis puudusena hakkas silma, et enamik kiirlaenukontoreid polnud andmete säilitamistähtaegadele mõelnudki,» kommenteeris Andmekaitse Inspektsiooni peadirektor Viljar Peep. Ta pidas vajalikuks rõhutada, et klientide andmed ei peaks ettevõtte andmebaasis säilima igavesti, vaid neid tuleks säilitada ajaliselt üksnes niikaua, kui vaja.

Andmekaitse Inspektsiooni poolt vaadatuna järgisid säilitamistähtaegadele sätestatud nõudeid korrektselt ainult kaks ettevõtet – SNEL Grupp OÜ ja Trimo Investments OÜ.
Andmete säilitamise osas soovitas inspektsioon enamikul seiratutel isikuandmete kaitse seadust paremini rakendada, juhtides tähelepanu tõigale, et lepingulisi kohustusi korralikult täitvate klientide puhul tuleb lähtuda raamatupidamisseadusest, mille kohaselt peab raamatupidamise algdokumente säilitama seitse aastat. Lepingulisi kohustusi eiravate klientide osas soovitas inspektsioon andmete säilitamisel lähtuda nõude aegumise tähtaegadest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles