Baltic Workboats: kahe aastaga jõuaks küll neli parvlaeva ehitada

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praam Virtsu sadamas.
Praam Virtsu sadamas. Foto: Urmas Luik

AS-i Baltic Workboats tegevjuhi Margus Vanaselja sõnul ei ole kaks aastat nelja uue praami ehitamiseks liiga lühike aeg ja praamide sellise ajaga valmisehitamine on täiesti teostatav.

«Isegi suuri kruiisilaevu ehitatakse sellise ajaga valmis,» kommenteeris Vanaselja BNS-ile. Tema sõnul oleneb see veidi ka tehasest ja laeva projektist, aga üldiselt ei ole kaks aastat liiga lühike aeg. «Kui on selge lähteülesanne ja suured laevatehased, kus on mitu tuhat töölist, ei tohiks see probleem küll olla.»

Vanaselja lisas, et samas sellise projekti puhul võtab ettevalmistusaeg juba ise pool aastat igal juhul ja see muudab asja kindlasti raskemaks. «Aga see on täiesti teostatav,» märkis ta.

Kui palju laevade ehitus maksma võiks minna, ei osanud Vanaselja täpseid tingimusi teadmata öelda. «Ma nii ei hakka spekuleerima. Kõigepealt peab vaatama laevale otsa: mis kiirused, mis mootorid,» lausus ta. Vanaselja sõnul on hinnad võrreldes selle ajaga, kui Saaremaa Laevakompanii liinile uued praamid ostis, kuskil 10-15 protsenti tõusnud.

Tõenäosust, et sobivaid laevu saaks osta kusagilt järelturult, hindas Vanaselja nullilähedaseks. «Need peavad ikkagi sobima vastavalt Eesti vajadustele, sest igal kliendil on oma soovid ja üks meri on ühesugune ja teine meri on teistsugune.»

«Me ehitame ka laevu ja väga harva satub identne laev. Lõbusõidulaevad on tavaliselt väga sarnased, aga töölaevad on hästi spetsiifilised ja ma arvan, et täpselt samasugust laeva, mis ideaalselt sobib, on väga raske leida. See peab ikka eesmärgipõhiselt olema ehitatud,» rääkis ta.

Ümberehitustööd läheksid Vanaselja sõnul jällegi väga kalliks. «Tegelikult nii ikka väga ei saa, kõik asjad peab algusest peale projekteerima.»

Juunis kavatseb majandus- ja kommunikatsiooniministeerium välja kuulutada Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinide 10-aastase opereerimise hanke tingimusel, et hankel osaleval vedajal peavad olema liinide teenindamiseks neli parvlaeva. Laevad võivad olla kas vedaja omandis või renditud. Hanke võitnud operaatoriga sõlmitavasse lepingusse lisatakse õigus riigi või riigi äriühingu poolt laevad pärast lepinguperioodi lõppu välja osta.

Ministeerium on teinud ka valitsusele ettepaneku, et kabinet teeks konkurentsi tagamise eesmärgil AS-ile Tallinna Sadam ülesandeks osaleda riigihankel ning sooritada toimingud hankel osalemiseks vajalike parvlaevade soetamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles